دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار رئیس جمهوری آمریکا درباره تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی نمونه روشنی از بغض، کینه و دشمنی غرب علیه جهان اسلام و توهین و تحقیر مسلمانان است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «عمل در سایه وحدت» در جزیره قشم افزود: ترامپ و طراحان برنامه‌های او به قصد توهین به مسلمانان زمان جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) را برای تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی انتخاب کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، پس از ماه‌ها کش و قوس نشان از دشمنی‌های آشکار و پنهان امروز غرب علیه جهان اسلام است.

محسن رضایی افزود: اعمال تغییر پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به قدری غیر قابل تفسیر و بدون تحلیل است که حتی سران اروپا نیز در برابر آن موضع گرفتند.

وی گفت: البته موضع گیری مسئولان اروپایی واقعی نیست بلکه آنان نگران بازار نفت هستند که مبادا مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و بازار نفت دچار نوسان شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخلاف تصور برخی از روشنفکران داخلی سیاست غرب در جهان ۲ گانه است و رفتار واحدی را پیگیری نمی‌کند.

محسن رضایی گفت: مسلمانان راهی جز قیام علیه اسرائیل و آمریکا ندارند و ایران اسلامی پرچمدار قیام علیه آمریکا و اسرائیل است.

وی گفت: مسلمانان برای احیای عظمت و شکوه اسلام باید وحدت داشته باشند.

محسن رضایی با بیان اینکه دولت‌های منطقه باید در برابر توهین آمریکا برخورد قاطعانه داشته باشند افزود: توهین آمریکا باید با قطع رابطه با آمریکا، قطع یا کاهش صادرات نفت به غرب پاسخ داده شود.

وی گفت: امروز روز قیام است و مسلمانان باید تا عقب نشینی ترامپ به قیام خود ادامه دهند.

محسن رضایی افزود: در پس این توهین ترامپ توطئه‌ای است که اگر امریکا از آن عقب نشینی نکند سرنوشت تلخی در انتظار جهان اسلام است.

وی گفت: جهان اسلام هم اکنون در موقعیت حیاتی قرار دارد و رهبران جهان اسلام باید این موقعیت را بشناسند و نهضتی برای وحدت مسلمانان ایجاد کنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: علمای اهل سنت و شیعه در ایران می‌توانند این نهضت بزرگ را پرچم داری کنند و با پشتوانه رهبر انقلاب اسلامی، محور این قیام قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این همایش گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های دو مذهب شیعه و اهل سنت زمینه را برای آگاهی و تفاهم بیشتر مسلمانان فراهم کرد.

آیت الله نعیم آبادی افزود: شرط تحقق وحدت عملی شناخت و نگاه درست به یکدیگر است.

استاندارهرمزگان هم با بیان اینکه دشمنان در برابر اتحاد و قیام مسلمانان ناگزیر به عقب نشینی هستند افزود:اتحاد و مقاومت رمز عقب نشینی دشمنان از مواضع ظالمانه است.

انتهای پیام/س

مسلمانان برای احیای عظمت و شکوه اسلام باید وحدت داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.