در هشت ماهه سال جاری ۷۴۳ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شوط انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سالار فتح اله پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شوط گفت :در 8 ماهه سالجاری تعداد 743 مورد بازدید از مراکز عرضه گوشت سفید و قرمز موجود توسط اکیپهای بازرسی وکنترل بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان و اکیپ های مشترک با شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت و معدن و تجارت صورت پذیرفته است .

وی در ادامه افزود : شهرستان شوط به همراه شهر مرگنلر و بخش یولاگلدی جمعا"دارای 43 واحد مغازه عرضه گوشت سفید و قرمز می باشد که در بازدید های صورت گرفته مقدار 650 کیلوگرم فراورده خام دامی بدلیل غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف بودند از این مراکز توسط  بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف خارج گردیده است.

فتح اله پور در ادامه افزود : نظارت بر مراکز عرضه تخم مرغ – لبنیاتی ها و رستوران و غذاخوری ها نیز از وظایف دامپزشکی بوده و درهمین راستا تعداد 288 مورد بازدید از مراکز عرضه تخم مرغ صورت گرفته که مقدار 30 کارتن تخم مرغ یا به عبارتی 5400 عدد تخم مرغ غیربهداشتی و بدون شناسه توقیف و از چرخه مصرف خانوار خارج گردیده است .

همچنین تعداد 188 مورد بازدید از رستوران ها و غذا خوری ها و لبنیاتی ها توسط اداره دامپزشکی و کارشناسان سازمان غذا و داروی منطقه آزاد ماکو و شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت پذیرفته است.

فتح اله پور در آخر افزود : از کلیه همشهریان محترم تقاضا مند است کلیه فرآورده های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ح

بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در شوط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.