حامیان حقوق مردم فلسطین در شیکاگو و نیویورک در اعتراض به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

اعتراض حامیان حقوق فلسطینی‌ها در شیکاگو و نیویورک آمریکا به تصمیم ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، خیابان‌های شیکاگو پنجشنبه شب، صحنه تظاهرات حامیان حقوق مردم فلسطین در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

این تظاهرات اعتراض آمیز را که «ائتلاف برای عدالت برای فلسطین در شیکاگو» سازماندهی کرده بود، از فدرال پلازا در مرکز شهر شروع شد.

ترامپ در اقدامی جنجالی، سیاست چند دهه‌ای آمریکا در قبال قدس را با وجود تضمین بین المللی به فلسطینی‌ها مبنی بر این که سرنوشت این شهر در مذاکرات تعیین خواهد شد، زیر پا گذاشت.

همچنین، ده‌ها معترض روبروی دفتر رئیس اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در منهتن، نیویورک گردهم آمدند و پشتیبانی او را از تصمیم رئیس جمهور دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل محکوم کردند. این گردهمایی را سازمان یهودی IfNotNow (ایف نات ناو) سازماندهی کرده بود که از حقوق فلسطینی‌ها پشتیبانی می‌کند.

چاک شومر، نماینده‌ی دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمله هواداران پر و پا قرص این تغییر سیاست بوده و گفته بود به رئیس جمهور دونالد ترامپ در این زمینه مشاوره داده است. استفان لوری، سخنگوی این سازمان یهودی که با اشغال کرانه باختری و نوار غزه از سوی اسرائیل مخالف است گفت: «اینجا گردهم آمده ایم تا به چاک شومر بگوییم پشتیبانی او از رئیس جمهور در این زمینه و مشاوره دادن به او درباره این اقدام خطرناک و بی ملاحظه پذیرفتنی نیست. زیرا ما اطمینان داریم این اقدام سبب می‌شود اسرائیل پا را فراتر گذاشته و علاوه بر گسترش سیاست اشغالگری، زندگی مردم فلسطین را بیش از پیش نابود کند. ما همچنین اطمینان داریم اورشلیم دیگر مکانی امن برای یهودیان نیست و زندگی آنان تحت تاثیر چنین تصمیم نابخردانه‌ای و غیردیپلماتیکی نابود می‌شود».

تد اوئرباخ، یکی از ساکنان نیویورک هم گفت: «پشتیبانی سیاستمداران آمریکایی از سیاست اشغالگری از سال ۱۹۶۷ و از زمان آغاز اشغالگری دو حزبی اتفاق افتاده است. دموکرات‌ها از همه‌ی اقدام‌های اسرائیل پشتیبانی کرده اند. دموکرات‌های ترسو درک نمی‌کنند در اسرائیل چه می‌گذرد و از سیاست سرکوب فلسطینی‌ها و نقض حقوق بشر آنان پشتیبانی می‌کنند».

 

انتهای پیام/

اعتراض ساکنان شیکاگو و نیویورک به تصمیم ترامپ درباره قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار