تصمیمی که هرگز به سرانجام نخواهد رسید + فیلم

اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی توسط دونالد ترامپ، آتش خشم کشورهای مسلمان و غیر مسلمان را شعله ور کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد. دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند. کاخ سفید همواره اجرای این مصوبه را هر6 ماه یکبار به تاخیر انداخته است. البته دونالد ترامپ ضمن صدور دستور آماده شدن برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، دستور عدم (waiver) انتقال این سفارتخانه به قدس برای 6 ماه دیگر را امضا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

ترامپ این تصمیم را در شرایطی اتخاذ کرد که مقامات کشورهای مختلف درباره تشدید تنش در منطقه و جهان در پی اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داده‌‌اند.

انتهای پیام/

تصمیم دیوانه وار ترامپ + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.