مدیر کل بازرسی خراسان رضوی گفت:ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در حوزه گردشگری استان نهفته است که باید احصا و مورد بهره برداری قرار گیرد.

ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در حوزه گردشگری استان نهفته استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت الاسلام درویشیان در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور نیاز به یک سند چشم انداز و یک برنامه مدون توسعه گردشگری دارد و استان خراسان رضوی نیز جزو این افق باید دیده شود.

 وی گفت: باید تبلیغات بیشتری برای معرفی آثار تاریخی شهرستان‌های استان صورت بگیرد و مسئولین استان و نمایندگان مجلس بیشتر با این فضا‌ها آشنا شوند.

مدیر کل بازرسی خراسان رضوی گفت:صنایع دستی در کشور مغفول مانده و جدی گرفته نشده است و همین صنایع دستی در صورت احیا شدن هم اشتغال زایی ایجاد می‌کند و مکمل گردشگری است.


حجت الاسلام درویشیان افزود: میراث فرهنگی باید طبق قانون اموری را که می‌تواند به بخش خصوصی واگذار کند و مشوق‌هایی نیز برای سرمایه گذاران، در نظر بگیرد.

وی گفت: ما حمایت لازم را از تصمیم‌های قانونی که در اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گرفته خواهد شد انجام خواهیم داد و باید هماهنگی و همفکری بیشتری بین دستگاه‌های دست اندر کار امر گردشگری صورت پذیرد.

محمد رحیم رهنما، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت:: خراسان رضوی دارای بیش از ۶ هزار اثر و بنای تاریخی است که ۱۶۰۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی و معنوی کشور و قنات قصبه گناباد به عنوان تنها اثر ثبت جهانی استان خراسان رضوی در یونسکو ثبت شده است.

وی افزود: در خراسان رضوی دو هزار واحد و تاسیسات گردشگری شامل واحد‌های اقامتی ودفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است و در حوزه صنایع دستی نیز مشهد در سال ۲۰۱۶ عنوان جهانی شهر گوهرسنگ‌ها را از آن خود کرد که حائز اهمیت است.

رهنما گفت: هدف ما ارتقای سازمانی بویژه در حوزه ارتقای شهرستان‌ها است به طوریکه در حال حاضر در ۲۸ شهرستان استان دارای ۱۹ نمایندگی،۹ اداره و ۱۰ نمایندگی هم در حال تبدیل به اداره شدن داریم و تلاش کردیم تفویض اختیار مسئولین شهرستان‌ها را افزایش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود:سعی می‌کنیم ارتباط بیشتری با مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها داشته باشیم و امور را به بخش خصوصی واگذار و از تصدی گری دولت بکاهیم و هوشمند سازی اداره کل را در دستور کار داریم و از تشکل‌ها و سمن‌های فعال حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی حمایت می‌کنیم و با مشارکت شهرداری و شورای شهر طوس را احیا خواهیم کرد.

رهنما گفت: بحث‌های نظارت بر تاسیسات گردشگری را به منظور افزایش کیفیت تاسیسات گردشگری و ارتقای رضایت مندی گردشگران و نهایتا افزایش ماندگاری، کارایی سیستم هتلی گردشگری را دنبال خواهیم کرد و حفاظت از میراث فرهنگی، تقویت جایگاه یگان حفاظت را به منظور حراست از آثارتاریخی و تهیه طرح جامع گردشگری سلامت را در دستور کار داریم.


انتهای پیام//ز. ج.



دیدار مدیر کل میراث فرهنگی با مدیر کل بازرسی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.