دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: شکست امروز داعش به معنای شکست تروریست نبود بلکه به معنای شکست تمدن دگرستیز غرب بود.

شکست داعش به معنای شکست تمدن دگرستیز غرب بودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) با اشاره به برگزاری  سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: امروز اولین جلسه این کنفرانس با شعار الزامات تمدن نوین اسلامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس با سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد و در ادامه شخصیت‌هایی از نقاط مختلف جهان نیز صحبت کردند، افزود: حدود ۲۶۰ میهمان خارجی از علمای بزرگ جهان اسلام  و ۲۵۰ نفر میهمان داخلی در این کنفرانس حضور داشتند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه حدود ۵۰% میهمانان برای اولین بار در این کنفرانس شرکت کردند، افزود: کنفرانس امسال نسبت به سال‌های قبل از لحاظ کیفیت و نوعیت میهمانان متفاوت بود.

وی تاکید کرد: امشب میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی میهمان ضیافت شام حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان حج و اوقاف بودند و در این جلسه پیشنهاد داده شد که هر ساله جایزه جهانی وحدت اسلامی داده شود.

آیت الله اراکی تاکید کرد: این جایزه به افرادی که فعالیت برجسته‌ای در زمینه‌ی وحدت اسلامی به صورت نوشتاری، هنری، سیاسی و اجتماعی و به صورت کلی در مسیر وحدت اسلامی تاثیرگذار باشند، ارائه شود.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب تصریح کرد: همچنین پیشنهاد داده شد صندوق وقف بین المللی اسلامی برای ارائه خدمات علمی فرهنگی و اجتماعی به مسلمانان جهان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال این کنفرانس به معنای ورود به یک مرحله جدید است، گفت: ماهیت تمدن نوین تمدن اسلامی را در منابع خود مانند عرصه‌های سیاسی اقتصادی اجتماعی انسان معاصر داریم.

آیت الله اراکی تصریح کرد: اگر تمدن اسلامی خوب شناخته شده و با زبان دنیا ارائه شود می‌توانند تمدن آینده بشر باشد تمدنی که صلح و عدالت را به جهان ارائه کند و بنیانگذار آن پیامبر اکرم بوده است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اذعان کرد: ما معتقدیم به وسیله‌ی امام دوازدهم (عج) گستره جهانی پیاده می‌شود و امیدواریم که زمان آن نزدیک باشد، اما اینطور نیست که امام زمان با معجزه بخواهد دنیای عدالت را بگستراند بلکه از هم اکنون ما باید زمینه‌ی آن را فراهم کنیم.

وی با تاکید براینکه باید ایران را به آیینه‌ای برای تمدن نوین اسلامی تبدیل کنیم، گفت: باید جوان، کارگر، اداره و زن ایرانی آیینه‌ی یک تمدن نوین اسلامی برای دنیا شود.

آیت الله اراکی تاکید کرد: معتقدیم بعد از شکست تروریسم در منطقه وارد مرحله جدیدی شده ایم در حقیقت یک شورش تمام عیار غرب نسبت به تمدن اسلامی و ایرانی اتفاق افتاد، با این نظام چرا تا این میزان مقابله می‌شود حتی با چادر لباس رسوم عادات هنر و فیلم ایرانی هم مقابله می‌شود.

 دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: طبیعت تمدن غرب دگرستیز بوده و دیگران را تحمل نمی‌کنند. زمانی که اسلام به کشوری وارد می‌شود زبان، رسوم ،لباس، سنت‌ها  و مسائل اجتماعی آن کشور را تغییر می‌دهد، اما فرهنگ غرب با همه چیز آن ملت میجنگد.

وی ادامه داد: شکست امروز داعش و تروریست به معنای شکست تروریست نبود بلکه به معنای شکست تمدن دگرستیز غرب بود. 

آیت الله اراکی بیان کرد: برخی می‌گویند اکتشاف امریکا و این در صورتی است که آمریکا موجودی پنهانی نبود که اکتشاف شود بلکه این کشور خود دارای تمدن و مردم بوده که شما آن‌ها رامانند مردم آفریقا نابود کردید

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی بدون وحدت عملی نمی‌شود هیچ ملتی رشد نمی کند مگر در سایه واحد اراده جمعی و این وحدت هویت به وحدت فرهنگ و سرانجام تمدنی را برپا می‌کند لذا غربی‌ها نسبت به ایجاد تفرقه تلاش می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز حتی در عرصه تجارت و اقتصاد بحث شیعه و سنی را مطرح کرده و از هر وسیله ای برای جنگ میان این دو استفاده می کنند و حتی اگر بتوانند جنگ قومی و جغرافیایی هم راه می اندازند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تحلیل غربی ها از یک حادثه در ایران یا عراق مانند بحث یک زندانی کاملا متفاوت است، گفت: اگر یک زندانی سنی در کشورمان زندانی شود حتی با وجود آنکه بسیاری از افراد شیعی هم در زندان به سر می‌برند غربی‌ها اعلام می‌کنند ایران شیعی یک سنی را زندانی کرده است لذا آنها تنها تفرقه را القا می کنند.

 دبیر کل مجمع تقریب مذاهب بیان کرد: آنان در ایران، بحرین، یمن، عراق و سوریه جنگ شیعه و سنی به راه می اندازند.

وی اظهار کرد: در عرصه دانش می‌توان شاگردی کرد اما تقلید نه زیرا ما در عرصه فیلم فرهنگ ادبیات سبک زندگی غذا پوشاک نباید دست مان را دراز کنیم، ما در هر محله و شهری تولیدات مخصوص به آن را در عرصه پوشاک فرهنگ غذا و غیره داریم.

آیت الله اراکی تاکید کرد: تنبلی یکی از موانع وحدت است همانطور که در بحث شیعه حضرت علی علیه السلام و مسلمانان بر کاری بودن انسانها تاکید شده است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نابودی داعش چه تاثیری بر وحدت جهان اسلام می گذارد اذعان کرد: جهان غرب و استکبار سعی می کنند تا ارزش این پیروزی را در رسانه ها و ادبیات بکاهد اما همه دنیا می‌دانند که این پیروزی یعنی قدرت برتر از آن ایران و محور مقاومت است.

وی افزود: اروپا و آمریکا با تمام توان و قدرت خواست تا در سوریه همه چیز را به هم بریزد عربستان ۸۰ میلیارد دلار خرج برنامه تروریست و تکثیر در منطقه کرده و در کنار آن امارات قطر بحرین و کویت هم بوده اند اگر همه این پول ها برای آبادانی هزینه می شود چه اتفاقی می افتاد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه قدرت برتر در جهان به تدریج قدرت مقاومت است تصریح کرد: مردم به این عقیده می رسند آن چیزی که ما داریم برتر از قدرت دشمن است و مطمئنا اگر پشت سر برتری نظامی یک قدرت فرهنگ و برتری باورها نبود این اتفاق نمیفتاد.

آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه درس مقاومت و پیروزی به ما نشان داد که آن چه را که بخواهیم می توانیم انجام دهیم، گفت: اگر نیت بر انجام کاری قوی باشد و بدن بر انجام آن کار قوی خواهد بود و باید اذعان داشت که نیت بسیجیان ، محور مقاومت و مدافعان حرم قوی بوده است.

 وی با تاکید بر اینکه می توان با تکیه بر توانایی های داخلی کشور بزرگترین اقتصاد جهان را بسازیم، افزود: ما اگر بخواهیم می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم البته باید به خداوند متعال توکل کرد و با اراده همه قفل ها را باز کرد.

 آیت الله اراکی ادامه داد: مشکل برخی از سیاستمداران این است که می خواهند با معادلات جهانی که به وسیله استکبار جهانی به وجود آمده مشکلات را با همان معادلات برطرف کنند و این یعنی در زمین دشمن بازی کردیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه باید معادلات خود را بر دشمن تحمیل کرد اظهار داشت: باید معادلات الهی را وارد کار کرد.

 وی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ با صدام در جبهه خرمشهر تنها دو آرپیجی داشتیم افزود : صدای آمریکا و اسرائیل از موشک‌های ایران درآمده است و این مسئله به این معنا است که در ایران تحول بزرگ نظامی رخ داده است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه باید دید خداوند در عرصه های صنعت، تولید، علم، دانشگاه ،تعلیم و تربیت و سایر موضوعات به ما چه فرموده است گفت: باید به خداوند اعتماد کرد تا پیروزی از آن ما باشد.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه باید خودمان را برای ورود به مرحله جدید آماده کنیم افزود: باید جوانان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را برای عرضه تمدن اسلامی و ساختن ایران اسلامی مبتنی بر تمدن اسلامی نوین آماده کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار