مدیر کل بهزیستی خوزستان تعداد مراکز فعال توانبخشی در استان را 138 مرکز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا صدیق راد، مدیر کل بهزیستی خوزستان در حاشیه بازدید از 2 مرکز توانبخشی معلولان در اهواز بیان داشت: 138 مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی در استان فعالیت می کنند که 32 مرکز محل نگهداری معلولان ذهنی است.

وی در ادامه گفت: 6 هزار معلول در مراکز توانبخشی بهزیستی بستری هستند و از خدمات روزانه و خدمت در منزل استفاده می کنند.

صدیق راد تصریح کرد: 85 هزار معلول در بهزیستی خوزستان تشکیل پرونده داده اند که حدود 17 هزار و 700 معلول هزینه نگهداری در منزل دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان اذعان داشت: اگر زوج ها قبل از ازدواج به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه کنند و یا در حین بارداری، آزمایش های لازم را انجام دهند بسیاری از معلولیت ها قابل پیشگیری است.

این مقام مسئول افزود: بیش تر این معلولان مشکل عاطفی دارند و از خانواده های آن ها تقاضا می کنیم که به صورت مستمر به ملاقات فرزندان خود بیایند.

وی از دانشگاه های علوم پزشکی خواست که اگر معلولی از مراکز بهزیستی برای درمان مراجعه می کند باید خدمات را تا حد امکان رایگان ارائه نمایند.

دکتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان رسیدگی به امور معلولان را وظیفه دانست و گفت: باید خدمات رسانی به گونه ای باشد که به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

وی اذعان داشت: باید تلاش کنیم این مراکز محل های ثابت داشته باشند و در جهت بهسازی و بهبود استاندارد های آن ها اقدام شود، اما مراکز اجاره ای امکان تغییر و تحول مطابق استانداردها را ندارند.

شریعتی اظهار کرد: در حد توان تلاش می کنیم دارندگان ساختمان های ملکی بیش تر شود و ساختمان های آن ها مطابق با استانداردهای لازم معلولان فراهم و امکاناتی از جمله داروخانه، اتاق های فیزیوتراپی و اتاق های بازی مناسب تهیه شود.

استاندار خوزستان در خصوص حقوق و مزایای مربیان این مراکز بیان داشت: حقوق آن ها مطابق قانون کار است و مجلس شورای اسلامی می تواند مصوباتی را برای بهبود وضعیت حقوق کارهای سخت در نظر بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان اذعان کرد: بسیاری از بیماری ها در زمان بارداری قابل تشخیص و پیشگیری است و بهزیستی هم در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود: تمام مردم باید برای پیشگیری از طریق دانشگاه های علوم پزشکی و بهزیستی آگاه شوند اما دولت و جامعه برای بهبود شرایط زندگی متعهد هستند.

انتهای پیام/گ

بیش از 138 مرکز توانبخشی در خوزستان فعال هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار