دو مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای نهضت‌آباد وجلال‌آباد شهرستان نجف‌آباد با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهضت‌آباد در دو طبقه با زیربنا 500 مترمربع و اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون ریال و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی جلال‌آباد در یک طبقه با زیربنا 420 مترمربع و اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 8 میلیون ریال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خیران سلامت شهرستان نجف‌آباد شامل بخش‌هایی چون آزمایشگاه، دندانپزشکی، پزشک و سلامت و داروخانه است.

در مراسم افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در روستاهای نهضت‌آباد و جلال‌آباد که ظهر امروز با حضور مسؤولان شهرستان و معاون علوم پزشکی استان اصفهان برگزارشد حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه و هم‌چنین سهراب مظفر نجفی فرماندار نجف‌آباد، در حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تأخیردر ساخت بیمارستان تخصصی سرطان گلایه کردند.

فرماندار نجف‌آباد در صحبت‌های خود با اشاره به ملاقات حضوری با وزیر بهداشت در رابطه با احداث بیمارستان تخصصی سرطان اظهار کرد: از جمله برنامه‌های دکتر هاشمی در بخش درمان، متمرکز شدن بخش‌های درمانی در یک نقطه هدف به جای پراکندگی مراکز درمان است که در همین رابطه نجف‌آباد، به‌ عنوان نقطه هدف، نه تنها منطقه غرب استان اصفهان را تحت پوشش قرار می‌دهد حتی این شهرستان از کشورهای حاشیه خلیج نیز پذیرای بیماران است.

نجفی ادامه داد: خیران سلامت این شهرستان و هم‌چنین سرمایه‌گذاران و بنیاد برکت آمادگی خود را برای شروع ساخت این بیمارستان اعلام کرده‌اند و اینکه در بوروکراسی‌ اداری مانع این کار شویم باعث هدر رفت سرمایه است.

در ادامه این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در سخنان درباره بحرانی شدن وضعیت سلامت در کشور هشدار داد و افزود: به علت تغییر در سبک زندگی، بیماری‌های غیرواگیردار در سطح جامعه به‌ طور فزاینده رو به افزایش است.

کمال حیدری،  در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باعث زمین‌گیر شدن دولت آمریکا در زمان اوباما شد، تأمین هزینه‌های درمان بود که باعث زمین‌گیر شدن دولت می‌شود، اگر بخواهیم تمام اعتبارات کشور را صرف درمان کنیم، با همان آینده مواجه خواهیم شد.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح 2 مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای نجف‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.