معاون استاندار کرمان گفت: نباید با طرح های غیرضرور مردم را معطل کنیم، اولویت کار نیز باید طرح های نیمه تمام باشد.

با طرح های غیر ضرور مردم را معطل نکنیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد جواد فدایی در نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌‌گذاری استان کرمان در استانداری کرمان؛ گفت: طرح‌‌های مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان باید همسو با طرح‌های اولویت‌دار ابلاغی دولت باشند و لذا طرح‌های نیمه‌تمام باید در اولویت باشند.

 وی با بیان این مطلب که طرح‌های تصویبی باید در راستای رفاه حال مردم باشند،بیان کرد: نرم‌‌افزارها در جهان برای سرعت بخشی کارها طراحی می‌شوند، اما در استان کرمان باعث کاهش سرعت شده است که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

وی گفت :اینکه طرح های تصویبی در شورای اشتغال را دکر کنیم کفایت نمیکند و بایستی در جهت کارگشایی از مردم باشد و به نفع مردم و معیشت آنان باشد .

در این جلسه همچنین طرح های اشتغالزای ویژه شهرستانهای بردسیر و شهر بابک بررسی شد .

فرماندار بردسیر در این جلسه گفت: در یک سال گذشته یک هزار و 850 میلیارد تومان طرح و پروژه در بخش‌های مختلف صنعت در شهرستان بردسیر کلید خورده‌اند که تا کنون 600 میلیارد تومان از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و 600 میلیارد تومان آماده افتتاح میباشد .

وی از آماده افتتاح بودن کارخانه ذوب فولاد ایرانیان خبر داد و بیان کرد: یک هزار و 47 نفر ظرف یکسال گذشته از بومی‌های شهرستان بردسیر مشغول به‌کار شده‌اند.

وی افزود: برخی از بنگاه‌های اقتصادی این شهرستان نظیر کارخانه توسعه سیمرغ، احداث گاوداری شیری بردسیر، کارخانه آرد نگار، فولاد آلیاژی بردسیر، نیروگاه سیکل ترکیبی نیاز به حمایت و تامین مالی نیاز دارند که بایستی از سوی مسئولین حمایت شوند.

همچنین طرح های اشتغالزایی شهرستان شهر بابک نیز بررسی و از ثبت تنها 214مورد اشتغال ایجاد شده در این شهرستان با توجه به سهمیه ابلاغی گلایه شد .

مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان نی زدر حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر از ایجاد حدود 50 درصد سهمیه ابلاغی استان در سال 96 خبر داد و افزود:یکی از دلایل اصلی محقق نشدن 100 درصدی سهمیه تا حال حاضر تدوین برنامه دوسالانه اشتغال است که به طول انجامیده است.

اسماعیلی افزود: در کارگروه امروز استان در قالب نهمین جلسه ،15طرح بررسی و 15 مورد آن با اعتبار 103میلیارد تومان به تصویب رسید .

وی افزود: پرداخت تسهیلات برای اشتعغال 1560نفر در استان از دیگر مصوبات جلسه امروز بود .

اسماعیلی همچنین از سهمیه ایجاد شغل برای 36 هزار نفر در سال 96 خبرداد و گفت :از این میزان تا کنون 50 درصد یعنی 18هزار نفر محقق شده و مابقی نیز تا پااین سال محقق خواهدشد .

وی بیشترین اشتغال ایجاد شده استان را مربوط به بخش صنعت و معدن دانست واتمام طرح های اشتغالزای نیمه تمام را از اولویت های ستاد اشتغال استان عنوان کرد .

انتهای پیام /ح

از معطلی مردم در سیستم اداری جلوگیری کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار