نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این دیدار برقراری عدالت جهانی را از مصادیق رسالت انسانی، انقلابی و اسلامیِ تشکل‌های دانشجویی برشمرد و گفت: خداوند پیغبمران و کتاب‌های آسمانی را فرو فرستاد تا با آموزه‌های آن‌ها مردم خودشان برای قسط و عدل قیام کنند، نه اینکه مجبور به اینکار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، تحقق وحدت ایمانی را رسالت دیگر تشکل‌های دانشجویی بیان کرد و افزود: خداوند انسان را به وحدت دعوت نکرده بلکه به توحید دعوت کرده است چرا که اگر توحید در جامعه محقق شود، وحدت ایمانی و قلبی شکل می‌گیرد و چنین وحدتی راهگشا و ماندگار خواهد بود.

امام جمعه قزوین، رسالت «انقلابی بودن» و «حریت و آزادی» را از دیگر رسالت‌های انسانی، انقلابی و اسلامی دانشجویان برشمرد وگفت: پیامبر (ص) حریت و آزادی را به ارمغان آورد تا زنجیر‌هایی که مردم به افکار خود بسته‌اند، باز کنند و افکار جاهلی را رها کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی رسالت در عرصه علم و نهضت علمی را بسیار مهم دانست و افزود: علم در نظام دینی ما جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، به طوری که اولین آیاتی که به پیغمبر (ص) نازل شد، در همین زمینه بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حزب‌گرایی اشاره و تأکید کرد: بنده هیچگاه نخواستم اصلاح طلب و یا اصول گرا باشم و کاری هم با قضاوت‌های بدون سند و سطحی ندارم.

وی بیان کرد: شرعاً وظیفه من این است که رنگ هیچ حزب و جناح را نگیرم و در گذشته و پیش از آنکه مسئولیت فعلی را بر عهده بگیریم نیز همین رویکرد را دنبال می‌کردم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: لازم است تشکل‌های اسلامی در هر سه عرصه رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی فعالیت جدی داشته باشند، زیرا لازمه اثرگذاری یک تشکل، فعالیت در این سه عرصه است.

انتهای پیام/

گفتگوی امام جمعه قزوین با تشکل های دانشجویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.