مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با سازه‌هایی که توسط منابع طبیعی ساخته شده آبخیزداری استان، به معنای واقعی کلمه تقویت کننده اقتصاد مقاومتی است.

آبخیزداری استان بوشهر تقویت‌کننده اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سهیل مهاجری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشاهده تاثیراتی که در سال‌های اخیر در حوزه های آبخیزداری استان و سازه‌هایی که توسط منابع طبیعی ساخته شده است نشان می‌دهد که آبخیزداری استان، به معنای واقعی کلمه تقویت کننده اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال تنها در شهرستان دشتستان نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی متاثر از از سازه‌های آبخیزداری است که منابع طبیعی درآن منطقه ایجاد کرده است و این سازه‌ها تاثیر مستقیمی بر اقتصاد خانوارها خواهد گذاشت.

مهاجری افزود: به دنبال بارندگی اخیر که کل استان را تحت تاثیر قرار داد، حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری ذخیره و استحصال شد و ما انتظار داریم این ذخیره و استحصال آب تا پایان سال چند برابر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر طرح های آبخیزداری استان بوشهر را یکی از راهبردهای مهم برای جلوگیری از چالش کمبود آب استان و احیاء بخش های مختلف زیست محیطی دانست و تصریح کرد: هر چه قدر این سازه ها توسعه یابد به اقتصاد مقاومتی نیز کمک خواهد شد. 

سازه‌های استان حداقل چهار بار در سال به صورت کامل آبگیری شوند

وی ادامه داد: کنترل آب‌های سطحی استان در حین بارندگی همواره یکی از دغدغه‌های مهم ما بوده است و با سازه‌های زیادی که در بیشتر شهرستان‌ها به خصوص جم و دشتستان و دشتی اجرا شده است این مهم تا حدود زیادی برآورده شده است.

مهاجری تصریح کرد: پروژه‌های آبخیزداری استان حجم بسیار بالایی از آب‌های سطحی را کنترل و به آب‌های زیر زمینی اضافه کرده است به گونه‌ای که در سال گذشته در برخی شهرستان‌ها مانند جم شاهد بالا اآمدن قابل توجه سطح آب چاه‌ها بوده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: سازه‌های استان حداقل چهار بار در سال به صورت کامل آبگیری شوند تا نقش اقتصاد مقاومتی که متاثر از این سازه‌ها است، برای مردم ملموس‌تر شود.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.