اگر جهانگیری از شرایط فعلی رضایت ندارد در ماههای آتی از دولت کناره گیری کند/تصمیم جهانگیری در یکسال آینده سرنوشت سیاسی وی را رقم خواهد زد رئیس شورای سیاست گذاری حزب ندا گفت: گذاشتن شرط و شروط انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 در این مقطع شایسته نیست.

سجاد سالک رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره صحبت ابطحی مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری به منظور کسب حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باید از کابینه روحانی فاصله بگیرد اظهار کرد: کسی نمی‌تواند از سوی جبهه اصلاحات به اظهار نظر بپردازد و بگوید که این جریان در آینده چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

وی افزود: جریان اصلاحات بسیار گسترده است و ساز و کار تصمیم گیری هم پیچیده تر از آن است که شخصی از حالا تعیین تکلیف کند لذا افراد تنها می‌توانند به اظهار نظر شخصی و یا ارائه دیدگاه تشکل متبوع خود بپردازند. بنابراین گذاشتن شرط و شروط در این مقطع زمانی اقدام شایسته ای نیست.

سالک تصریح کرد: نکته‌ای که در حال حاضر توسط برخی از فعالان اصلاح طلب مطرح می شود این است که اساسا در هر انتخاباتی فردی رای می‌آورد که حامی وضعیت موجود نباشد. لذا اگر هر شخصی از دل دولت یازدهم و دوازدهم بخواهد به عنوان شخصیتی که ۸ سال مسئولیت اجرایی کشور را برعهده داشته است پا به صحنه انتخابات بگذارد باید توانایی و اعتماد به نفس لازم برای پاسخگویی در قبال وضعیت موجود را داشته باشد.

رئیس شورای سیاستگداری حزب ندای ایرانیان بیان کرد: تجربه چند انتخابات گذشته به خوبی نشان می‌دهد که شهروندان به کاندیداهایی که مواضع منتقدانه ای ابراز کرده و از وضعیت موجود فاصله بگیرند اقبال بیشتری نشان خواهند داد لذا برخی اصلاح طلبان معتقدند که خروج جهانگیری از دولت دوازدهم شانس رای آوری وی را در انتخابات ریاست جمهوری افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: این گروه از اصلاح طلبان معتقدند دولت کارنامه قابل دفاعی نداشته و بسیار بعید به نظر می‌رسد که در پایان هشت سال بتوان از عملکرد آن دفاعی به عمل آورد البته این دیدگاه، در حال حاضر نظر اکثریت اصلاح طلبان نیست.

سالک تاکید کرد: حتی اگر گروهی معتقد باشند جهانگیری به عنوان معاون اول دولت دوازدهم نخواهد توانست سال 1400 از عملکرد کابینه دفاع کند در نهایت تصمیم گیرنده نهایی شخص جهانگیری است که باید ببیند امکان پاسخگویی و دفاع از کارنامه هشت ساله دولت را خواهد داشت و یا خیر.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: طبیعتاً اگر جهانگیری احساس می‌کند که اختیارات لازم را برای انجام فعالیتهای موثر در دولت ندارد و از طرفی عملکرد دولت رضایت رضایت بخش نیست و در سال ۱۴۰۰ پاسخگویی نسبت به کارنامه نهایی دولت کار دشواری خواهد بود بهتر است که در ماه‌های آتی از دولت کناره‌گیری کرده و به صورت مشخص برنامه‌ خود را برای برون رفت از شرایط فعلی ارائه دهد اما اگر مسیر فعلی را درست می بیند و برآوردش این است که کاشته های دولت تا سال 1400 به نتیجه می رسد باید محکم بایستد و در طوفان حوادث، میدان را خالی نکند.

وی گفت: در حال حاضر اصلاح‌طلبان نگاه دوگانه‌ای نسبت به عملکرد دولت دارند چرا که برخی معتقدند دولت کارنامه قابل اعتنایی ندارد و باید رفته رفته مرز اصلاح طلبی و اعتدال گرایی پررنگ شود اما گروه دیگری بر این باورند که عملکرد دولت فعلی، علی‌رغم برخی کاستی ها در مجموع قابل دفاع است. به هرحال از مجموع اظهارنظر فعالان سیاسی کاملا مشخص است که جریان اصلاحات اجماع نظر و رویکرد واحدی نسبت به عملکرد دولت دوازدهم ندارند.

سالک در پایان خاطر نشان کرد: جهانگیری در یکسال آینده باید در مورد دو سوال به جمع بندی برسد و تصمیم گیری کند. ابتدا اینکه بررسی کند و ببیند تصمیم دارد برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ پا به صحنه بگذارد و دوم اینکه آیا می خواهد و می‌تواند از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم دفاع کند؟ در نهایت پاسخ به این دوسوال، ادامه راه سیاسی جهانگیری را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار