کارشناسان آمریکایی اعلام کردند سامانه ضد موشکی پاتریوت مستقر در عربستان سعودی نتوانسته است آسیبی به کلاهک موشک بالستیک یمنی وارد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن به اعتقاد کارشناسان موسسه مطالعات بین المللی میدل بیوری در مونتری کالیفرنیا Middlebury Institute of International Studies، عربستان سعودی اقدام به شلیک ۵ موشک رهگیر از سامانه ضدموشک پاتریوت ساخت آمریکا نمود که این موشک‌ها یا اساساً به هدف اصابت نکردند و یا قسمت انتهایی موشک مهاجم را هدف قرار دادند که در هر دو حالت موشک به حرکت خود ادامه داده است.

جفری لوییس Jeffrey Lewis، یکی از کارشناسان این مؤسسه آمریکایی به نیویورک تایمز گفته است: «دولت‌ها درباره مؤثر بودن سامانه پاتریوت یا دروغ می‌گویند یا به آن‌ها اطلاعات غلط داده شده است. این برای ما خطر ناک است چرا که بحث مؤثر بودن سامانه ضد موشکی آمریکا در برابر تهدید‌های کره شمالی در رأس دغدغه‌ها است».

کارشناسان آمریکایی گفته اند که در مطالعه خود از ویدئو‌هایی که شهروندان ریاض روز ۴ نوامبر در شبکه‌های اجتماعی گذاشته بودند استفاده کرده اند. مقامات عربستان در آن روز اعلام کردند که یک موشک بالستیک را که از یمن شلیک شده بود در آسمان نابود کرده اند.

به گفته این کارشناسان قطعات موشک شلیک شده از یمن که در فیلم‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی در اماکن مختلف از جمله در پارکینگ یک مدرسه در مرکز ریاض دیده می‌شوند، مربوط به قسمت انتهایی موشک هستند. این بدان معنی است که کلاهک به هدف اصابت کرده و منفجر شده است.

لورا گرگو Laura Grego یک کارشناس دیگر آمریکایی، هشدار داده است که ۵ موشک پاتریوت بیهوده شلیک شدند.

تماس‌های خبرگزاری فرانسه با پنتاگون برای انعکاس نظرات مقامات دفاعی آمریکا بی نتیجه بوده است. در ریاض نیز هیچ مقامی حاضر نشده است در این زمینه اظهار نظر کند.

انتهای پیام/

شکست عربستان در انهدام موشک یمنی توسط موشک رهگیر از سامانه آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار