مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کار برداشت خیار از سطح ۶۳ هکتار از گلخانه‌های این شهرستان آغاز شده است.

آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه، ولی برمدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: پس از ۴۰ روز دوره کشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر، هم اینک کار برداشت این محصول شروع شده است.

شاه ولی بر افزود: آب و هوای مساعد و شرایط اقلیمی خاص، ایرانشهر را به گلخانه طبیعی خیار تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: ایرانشهر از جمله مناطق مستعد تولید خیار در سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که بیش از ۶۳ هکتار به کشت این محصول اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت خیار در هر هکتار از گلخانه‌های این شهرستان را ۱۵۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی کشت محصولات گلخانه‌ای در سالجاری و استقبال کشاورزان از این محصول پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۰ هزار تن محصول خیار برداشت شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ نفر در کار تولید خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت خیار گلخانه‌ای در این شهرستان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

شاه، ولی بر کاهش مصرف آب، افزایش سه برابری تولید محصول نسبت به فضای باز، استقبال خریداران و سوددهی بالا را از دلایل استقبال کشاورزان به روی آوردن به کشت محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار ذکر کرد.

وی افزود: خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر تامین داخل به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: پارسال کشاورزان ایرانشهر ۹ هزار تن خیار گلخانه‌ای برداشت و روانه بازار مصرف کرده اند به طوری که ۸۰ میلیارد ریال سود عایدشان شده است.

 کشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر بصورت آزمایشی از سال ۱۳۷۸ در نیم هکتار از زمین‌ها آغاز شد که با توجه به مستعد بودن آب و هوای منطقه و استقبال خوب خریداران از محصولات غیر فصل و سوددهی بالای آن سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان سال به سال افزایش یافت.

شهرستان ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۷ هزار بهره بردار یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.