رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد: تولید مواد مخدر در افغانستان از 200 تُن در سال 2001 به بیش از 9000 تُن در سال 2017 رسیده است.

تولید مواد مخدر در افغانستان پس از حضور نیروهای خارجی 45 برابر شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد: تولید مواد مخدر در افغانستان از 200 تُن در سال 2001 به بیش از 9000 تُن در سال 2017 رسیده است.

«علی لاریجانی» در آیین گشایش کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر در مسکو، اهداف ادعایی کشورهای غربی برای یورش به افغانستان را دروغی بیش ندانست و گفت: تولید موادمخدر در افغانستان پس از حضور نیروهای خارجی در این کشور 45 برابر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان، علاوه بر گذاشتن تاثیرهای مُخرب بر این کشور، هزینه‌های جبران‌ناپذیزی را بر کشورهای مسیر تزانزیت به ویژه همسایگان افغانستان تحمیل کرده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه نمی‌توان تروریسم و تولید و قاچاق موادمخدر را از یکدیگر جدا کرد، گفت: قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست‌ها و حامیان آنها در سطوح مختلف، منافع مشترک دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به تلاش‌های ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار شهید در این راه تقدیم کرده است.

لاریجانی همچنین در زمینه ارائه راهکار برای مبارزه با مواد مخدر، خواهان تبادل تجربیات و اطلاعات درباره قوانین و سیاست‌های مصوب کشورها در حوزه‌های مرتبط با مواد مخدر و تشکیل گروه‌های پارلمانی مبارزه با مواد مخدر درچارچوب تسریع و تسهیل همکاری‌های دو و چندجانبه، منطقه‌ای و بین المللی شد و افزود: مجالس و دولت‌ها باید سیاست‌های مبارز با مواد مخدر را همگام با سیاست‌های مبارز با تروریسم در اولویت قرار دهند.

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر با شرکت رئیسان پارلمان‌های بیش از 40 کشور جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در مسکو آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار