فرمانده پلیس راه استان سمنان گفت : 70 درصد تصادفات متجر به فوت در جاده‌های استان سمنان به دلیل توجه نکردن رانندگان به جلو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ حسن خسروجردی فرمانده پلیس راه استان سمنان گفت : علت این امر یکنواخت بودن محورهای ارتباطی و کویری بودن استان به ویژه محور پرترد مشهد - تهران است.

به گفته فرمانده پلیس راه استان سمنان، 64 درصد تصادفات منجبر فوتی در هشت ماه سال جاری در محور ارتباطی تهران - مشهد و 36 درصد دیگر در دیگر محورهای ارتباطی استان به وقوع پیوست.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه‌ها در کاهش آمار تلفات جاده‌ای، یکی از راهکارهای کاهش این مشکلات در این استان را ایجاد جذابیت در طول محور و ورودی شهرهای استان برشمرد و بیان داشت : برای عملیاتی شدن این طرح ، نهادهای میراث فرهنگی و فرمانداری‌ها باید پای کار بیایند.

سرهنگ خسروجردی احداث توقفگاه میان راهی، نصب تابلوهای هشدار دهنده و اقداماتی مشابه را تا حدود زیادی در کاهش آمار تلفات جاده‌ای این استان تاثیرگذار دانست.

فرمانده پلیس راه استان سمنان با بیان این که در منطقه سردره استان با کوچکترین بارندگی واژگونی خودروها را داریم ، تصریح کرد : اقداماتی در این محور صورت گرفته اما باید مشکل این نقطه حادثه خیر به طور کامل بررسی و حل شود.

وی به اقدامات فیزیکی و فرهنگی پلیس راه استان سمنان برای مهار تصادفات در ایام تعطیلات ماه صفر در سال جاری اشاره و اظهار داشت : ایجاد موکب های بین راهی، آتش زدن لاستیک و افزایش کنترل‌ها از اقداماتی بوده که به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد کاهش تصادفات داشته ایم.

سرهنگ خسروجردی همچنین از آمادگی پلیس راه استان در اجرای طرح زمستانی در روزهای آینده خبر داد وافزود : تلاش می‌شود با هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط امسال شاهد کمترین حادثه در محورهای استان باشیم.

فرمانده پلیس راه استان سمنان با بیان این که میزان تلفات جاده‌ای در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است، بیان داشت : ترافیک در محورهای مواصلاتی امسال 9 درصد افزایش یافته است.


سالانه بیست میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.


انتهای پیام / ذ


آمادگی پلیس راه استان سمنان در اجرای طرح زمستانی در روزهای آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.