زیورک وحصیل زهرا در جشنواره عمار

مستند زیورک و فیلم کوتاه حصیل زهرا ساخته ی مهدی میرزایی جوان قلعه گنجی به جشنواره مردمی عمار ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مهدی میرزایی کارگردان فیلم های زیورک و حصیل زهرا گفت: در فیلم داستانی «حصیل زهرا» برخلاف آثاری که معمولاً منطقه قلعه گنج را عقب‌مانده و سیاه نشان می‌دهند، از زوایه جدیدی به این منطقه توجه کردم.

 

وی افزود : این اثر کوتاه در زمان 18 دقیقه و با موضوع تلاش مادری حصیرباف برای تامین هزینه درمان دختر بیمار خود است، تصویربرداری این فیلم به پایان رسیده است وبه دبیرخانه جشنواره عمار ارسال شده است .

 

میرزایی بیان کرد : فیلم داستانی «حصیل زهرا» مسائل و مشکلات زنان حصیرباف روستای «چاه دادک» از توابع شهرستان «قلعه گنج» و درگیری آنها با دلال این منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

 

این کارگردان اظهار کرد : شخصیت مادر این فیلم داستانی در مسیر تامین هزینه درمان فرزند خود مجبور می شود در برابر دلال خریدار حصیر محل زندگی خود ایستادگی کند و تولیداتش را برای فروش به شهر ببرد.

 

میرزایی درباره شرایط ساخت فیلم گفت: در مسیر ساخت فیلم داستانی «حصیل زهرا» به جز مشکل مالی با مسئله دیگری روبرو نبودم. زیرا در این پروژه عملا بدهکار عوامل سازنده شدم و برای اینکه بیشتر از این دچار مشکل مالی نشوم کار را زودتر به پایان رساندم.

وی عنوان کرد : این در حالی بود که اگر زمان بیشتری داشتم کار بهتری را برای حضور در جشنواره فیلم عمار تولید می کردم.

این کارگردان جوان اضافه کرد : پیش از ساخت فیلم داستانی «حصیل زهرا» آثاری که درباره روستای «چاه دادک» قلعه گنج ساخته می شد عمدتا فیلم های سیاهی بودند که همیشه این منطقه را آمیزه ای از فقر و عقب ماندگی نشان می دادند اما من با ساخت این فیلم از زاویه دیگری به این منطقه، مسائل و مشکلات آن نگاه کردم.

 

این فیلمساز تصریح کرد: فیلم داستانی «حصیل زهرا» را به همراه مستند «زیورک» و فیلم کوتاه «حصیل»برای شرکت در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دبیرخانه ارسال کردم.

 

میرزایی اظار کرد: مستند بلند 45 دقیقه‌ای «زیورک» که یک کار قوم نگار پیرامون قوم «جت» است و این فیلم را که الان جز فیلم های راه یافته به جشنواره حقیقت هم است به عنوان نخستین کار خود برای دبیرخانه هشتمین جشنواره عمار ارسال کردم. مستند کوتاه «حصیل» هم در زمان 10 دقیقه و به سفارش شبکه افق برای برنامه تلویزیونی «بندگی» تولید شده است.

 

انتهای پیام/ی

فیلم حصیل زهرا قصه زنان حصیر باف جنوب کرمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار