معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از اواخر روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی به استان وارد می شود و در پی آن دمای هوا به طور نسبی کاهش می یابد.

ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی و کاهش 5 تا 15 درجه ای دمابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، افزود: براساس بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای، با ورود این سامانه بارشی شرایط ناپایدار جوی در استان حاکم می شود.


وی با بیان اینکه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه فعالیت این سامانه شدت می یابد و موجب کاهش دما بین 5 تا 15 درجه ای می شود، اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد شدید و بارش باران و برف می شود.


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: فعالیت بارشی سامانه روز پنجشنبه بیشتر شده و با توجه به وزش باد، کولاک برف، مه و یخبندان، اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود.


اشجعی با بیان اینکه کاهش دما در پی ورود این سامانه از روز پنجشنبه شروع و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، ادامه داد: توصیه می شود اقدام های لازم برای جلوگیری از مشکلات و خسارت های احتمالی به عمل آید و در مدیریت تامین حامل های انرژی تمهیدهای لازم به کار گرفته شود.


آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.


آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.


این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/خ

 

کاهش دما بین 5 تا 15 درجه ای  از اواخر روز سه شنبه درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.