معاون امنیتی استاندار تهران گفت: اقدام به آتش کشیدن باشگاه پرسپولیس، امری بچگانه و سخیف بود و بعد امنیتی ندارد.

عاملان آتش سوزی باشگاه پرسپولیس انگیزه و عقیده حرفه‌ای ندارند/این گونه اقدامات نمی‌تواند به نظام ضربه وارد کند/محسن همدانی معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برخورد با عاملان آتش‌سوزی باشگاه پرسپولیس اظهارکرد: از نگاه ما اقدام به آتش کشیدن باشگاه پرسپولیس، امری بچگانه و سخیف بود که متاسفانه با تحریک برخی افراد، تعدادی مقاصدی را دنبال می‌کنند و قطعا این اقدام آنها به نتیجه‌ای هم نخواهد رسید.

وی افزود: این موضوع بعد امنیتی ندارد و نگران مسائل امنیتی هم نیستیم زیرا با اقدامات ایذایی این چنینی امنیت کشور مختل نمی‌شود، برخی افراد با انجام این گونه فعالیت‌ها، امنیت خود را به خطر می‌اندازند.

همدانی ادامه داد: ممکن است برخی افراد به صرف تحریک یک مجری سابقه‌دار فراری مرتکب چنین کاری شوند، اما ما با انجام اقدامات فنی، کسانی که به این تحرکات پاسخ مثبت دادند تا عقده‌های شخصی خود را برطرف کنند، کنترل می‌کنیم در عین حال می‌کوشیم هیچ کسی که در دسته‌بندی‌های خاص اجتماعی قرار دارد وارد این بازی نشود و امنیت خود را به خطر نیندازند.

معاون امنیتی استاندار تهران تصریح کرد: چنانچه افرادی قصد انجام تحرکاتی داشته باشند در وهله اول با آنها صحبت می‌شود تا از انجام اقدامات ناپسند خود پرهیز کنند.

وی بیان کرد: به افرادی که قصد انجام فعالیت خرابکارانه داشته باشند، اطلاع می‌دهیم که وارد این عرصه نشوند اما اگر دیده شود شیطنت‌ها آنها ادامه پیدا می‌کند برخوردی صورت نخواهیم داد اما به محض اینکه این گونه اقدامات به انجام برسد، با رد زنی فنی خرابکاران را شناسایی و در زمان مناسب با آنها برخورد می‌کنیم.

همدانی با بیان اینکه فعالیت این افراد به عنوان سوء سابقه‌ خواهد بود که با پیام تلویزیونی تحریک می‌شوند، گفت: فریب خوردگان نمی‌توانند با اقدامات کم اهمیت این چنینی به ارکان نظام ضربه بزنند لذا ما بر این مسئله به شدت نظارت داریم و به افرادی که دنبال حادثه جویی هستند، هشدار می‌دهیم.

معاون امنیتی استاندار تهران تاکید کرد: بانک اطلاعاتی و سابقه افرادی که قبلا در این زمینه فعالیت داشتند، در اختیار داریم و اگر این افراد وارد چنین فضایی شوند، با آنها برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد ما با خرابکاران قانونمند خواهد بود و مجرمان هم دستگیر و به دستگاه قضا سپرده می‌شوند، اظهار کرد: در جامعه اطلاعاتی کشور و استان تهران برخی از این افراد مورد ارزیابی روانشناسی قرار گرفتند، همچنین از همکاری استادان دانشگاهی در این زمینه استفاده کردیم، نهایتا مشخص شد این افراد دارای انسجام فکری، عقیدتی و مبارزاتی نیستند تا تحت عنوان یک گروه شناخته شوند بلکه آ‌نها افراد متفرق تحریک پذیری هستند که فی‌البداهه این گونه اقدامات را انجام می‌دهند.

همدانی خاطرنشان کرد: زمانی که این افراد شناسایی می‌شوند اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنند همچنین گاهی دیده شده که تعدادی از آنها کارگران ساختمانی هستند و انگیزه مشخص و عقیده حرفه‌ای هم ندارند.

معاون امنیتی استاندار تهران درباره بازداشت عاملان این آتش سوزی خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که در این باره بازداشت شدند اندک و انگشت شمار است، اما تعداد بسیاری از کسانی که پتانسیل انجام این کار در آنها وجود داشته احضار شدند، به آنها هشدار دادیم تا وارد این گونه مسائل نشوند؛ خوشبختانه آنها این موضوع را پذیرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار