انیمیشن «چشم انداز خالی» به فینال جشنواره بین المللی «Sunfilm Festival Tokyo» به میزبانی شهر توکیو ژاپن راه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید علی اصغر محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی که به تازگی پخش بین المللی اش را آغاز کرده است به روایتِ چشم انتظاری‌های مادر شهیدی می‌پردازد که امیدوار است که پسرش از جنگ بازگردد.

وی افزود: جشنواره بین المللی «Sunfilm Festival Tokyo» ٢٢ آذر شهر توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

محدث با بیان اینکه انیمیشن چشم انداز خالی به مدت دو سال و نیم طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: سبک انیمیشن فیلم، روتوسکوپی و تلفیقی از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی است که برای اولین بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: این فیلم منتخب دومین چهارمین دوره جشنواره «The ٤th Asia Rainbow Award» چین شده است که در شهر پکن برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: «چشم انداز خالی» پیش از این فینالیست جشنواره‌های «Los Angeles Cinefest» آمریکا و «Feel The Reel» انگلستان «Los Angeles Independent Film Festival» آمریکا، «Los Angeles Film Awards» آمریکا شده است.

علی زارع قنات نوی تاکنون بیش از ١٤ فیلم مستند و داستانی کوتاه و بلند و انیمیشن را تهیه و کارگردانی کرده است. از سایر آثار تولید شده در مدرسه کارگاهی سینما و شرکت سینمایی گلبرگ فیلم می‌توان به فیلم‌های کوتاه عقل سرخ، فریاد‌ها و نجوا‌ها، سفرنامه سیستان، برندگان چیزی نمی‌برند، پاییز خاکستری، بندناف، انیمیشن عروسک چینی بابا، انیمیشن زندگی دیگران، مستند بلند چراغ‌ها «مستند پرتره استاد جمال میرصادقی»، مستند بلند با باران ببار «مستند پرتره استاد امین فقیری»، «هستی»، «اینترناسیوناله» و «پرش در عشق» و «تایمولوژی» نام برد.
انتهای پیام/ر

راه یابی انیمیشن «چشم انداز خالی» به فینال جشنواره بین المللی توکیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار