با تلاش ماموران انتظامی مشهد ۸ سارق حرفه‌ای و سابقه دار که اقدا م به سرقت های شبانه می کردند دستگیر شدند.

دستگیری عاملان سرقت های شبانه مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای ویژه مقابله با سرقت‌های شبانه و همکاری ۴ کلانتری در مشهد ۸ سارق حرفه‌ای و سابقه دار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 
وی افزود: تیم‌های دایره تجسس کلانتری مهرگان در این ماموریت ضربتی در پی گیری سرقت‌های سریالی سیم و کابل برق شهری سه طراح این سرقت‌ها که در پوشش وانت حمل بار شیر و فرآورده‌های لبنی مرتکب سرقت می‌شدند را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود:سردسته این باند، تبعه خارجی است که در اعترافات اولیه خود گفت: برای رد گم کنی وانت بار را به صورت خودروی حمل شیر رنگ آمیزی کردیم و سپس نقشه خود را عملی ساختیم.

سردار قادر کریمی افزود: تیم‌های دایره تجسس کلانتری مصلی مشهد نیز در این عملیات ضربتی زورگیر مامور نما که در آخرین سرقت خود مرد ۵۰ ساله تبعه خارجی را به بهانه‌ای به داخل ساختمان مخروبه‌ای کشانده و سپس با توسل به زور و تهدید گوشی تلفن همراه، ۷۰۰ هزارتومان وجه نقد و کارت عابربانک او را زورگیری کرده بود شناسایی و دستگیر کردند. طراح این سرقت‌های خشن شبانه ۴۴ ساله است و ۱۷ فقره سابقه کیفری دارد.

وی خاطر نشان کرد: تیم‌های تجسس کلانتری نجفی مشهد در پی گیری پرونده سرقت‌های سریالی موتور سواران آپاچی سفید رنگ به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به شناسایی لانه طراحان این سرقت‌ها شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:پلیس منزل مسکونی مورد نظر که در محدوده بلوار پیروزی مشهد بود را با هماهنگی مقام قضایی و در لحظه‌ای که گردانندگان باند سرگرم طراحی سرقتی بودند پاکسازی کرد.

سردار کریمی در این مرحله از عملیات گسترده پلیس سه جوان ۲۷، ۳۱ و ۳۵ ساله دستگیر و از آنان مقادیری هروئین فشرده و دو قطعه تراول ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی تقلبی به همراه یک افشانه فلفلی کشف شده است.

▪️وی اظهار داشت: آخرین مرحله این عملیات پلیس برای دستگیری طراح سرقت‌های خشن از زنان جوان در مشهد توسط تیم‌های تجسس کلانتری شهید هاشمی نزاد به اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:این متهم ۳۲ ساله که به تازگی در یک نانوایی به عنوان کارگر مشغول کار شده و دارای ۲ فقره سابقه کیفری است و ۴ ماه قبل از زندان آزاد شده در هنگام کار طعمه‌های خود را انتخاب می‌کرد و با تعقیب سایه به سایه آن‌ها در محلی خلوت به مالباختگان حمله ور می‌شد و گوشی تلفن و وجوه نقدشان را زورگیری می‌کرد.

سردار کریمی با اشاره به این مطلب که تحقیقات از این سارقان شب رو برای شناسایی و دستگیری همدستان آن‌ها و کشف اقدام‌های مجرمانه شان ادامه دارد گفت: طرح تشدید مقابله با سرقت با انجام مطالعات میدانی و کنترل و مراقبت‌های نامحسوس در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی با جدیت در دستور کار پلیس خراسان رضوی قرار دارد که بزودی درباره مراحل دیگری از این عملیات گسترده اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از شهروندان خواست به توصیه‌های بازدارنده پلیسی در پیشگیری از وقوع سرقت‌ها توجه بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.