مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:کاوش های میدان امام خمینی (ره) زمانی خاتمه می یابد که دلیلی برای ادامه آن نداشته باشیم.

کاوش زمانی پایان می‌یابد که دلیلی برای ادامه آن نداشته باشیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه هیچ مبحثی در خصوص سازه معماری تاریخی در این منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گاهی مباحث غیرکارشناسی در فضای مجازی مطرح می‌شود که آسیب‌زاست چراکه بحث پژوهشی در این کاوش مد نظر است و با این مباحث غیرکارشناسی، موضوع اصلی دچار گرد و غبار می‌شود، برخی افراد ترانشه‌ها را دیدند و آثار به دست آمده را سازه‌های معماری دانستند در حالی که چنین نیست.

وی افزود: در کمیته باستان شناسی، نظر اعضا این بود که کاوش تداوم یابد و احتیاط را در این دیدند که حفاری توسعه پیدا کند؛ پیش‌بینی می‌شود کاوش 10 روز طول بکشد و کار تمام شود.

علی مالمیر با بیان اینکه اگر به معماری بربخوریم کاوش ادامه می‌یابد، اظهار داشت: کاوش زمانی خاتمه می‌یابد که دلیلی برای ادامه آن نداشته باشیم و اثری یافت نشود.

وی در خصوص کشف آثار ارزشمند قیمتی در ترانشه‌ها، افزود: از لحاظ فرهنگی، نمی‌توان قیمت اقتصادی بر آثار کشف شده تعیین کرد و آثار به دست آمده از لحاظ فرهنگی ارزشمند هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در صورت نتیجه‌گیری برای راه‌اندازی سایت ـ موزه، مشاوره‌ها انجام خواهد شد که کار با چه تجهیزاتی صورت بگیرد، گفت: هنوز تصمیمی برای سایت ـ موزه گرفته نشده و باید مباحث فنی بررسی شود.

وی با بیان اینکه دغدغه زیادی در استان در خصوص کاوش در محوطه میدان امام وجود دارد، یادآور شد: در این زمینه باید ملاحظات فنی رعایت شود و اگر به خاک بکر برسیم ممکن است کاوش متوقف شود.

مالمیرتصریح کرد: محدودیتی برای تأمین اعتبار در راستای کاوش در محوطه وجود ندارد و حتی اگر نیاز باشد اعتبار سایر بخش‌ها به کاوش اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به استقبال از راه‌اندازی سایت ـ موزه در منطقه، گفت: ما از لحاظ گردشگری و فنی استقبال می‌کنیم اما باید ظرفیت وجود داشته باشد تا بتوان سایت موزه ایجاد کرد.

انتهای پیام/ ش.و

کاوش زمانی پایان می‌یابد که دلیلی برای ادامه آن نداشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار