رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی ۱۲۶ زندانی با تلاش واحد صلح و سازش زندان‌های گلستان خبر داد.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان صبح امروز در مراسم آغاز به کار ستاد استانی صبر، گفت: خوشبختانه به همت مجموع دادگستری گلستان، شورای تامین و وجود با برکت علما و روحانیون شاهد صلح و سازش در پرونده‌های مختلف به خصوص پرونده‌های مختلف قتل هستیم.

وی ادامه داد: ستاد صبر تنها مربوط به دستگاه قضایی نیست و مربوط به همه دستگاه‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطر نشان کرد: متاسفانه آستانه صبر در جامعه کاهش یافته و از کاهش صبر و تحمل آسیب‌های زیادی را متحمل شده‌ایم.

هاشمیان گفت: متاسفانه جوانان ما به دلیل عدم تحمل و کاهش میزان صبر باعث افزایش آمار طلاق‌ها شده است که این طلاق‌ها جامعه را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به آمار بالای زندانیان در استان گلستان اضافه کرد: بسیاری از زندانیان ما امروز نباید در زندان باشند، زیرا این افراد جزء جامعه کار محسوب می‌شوند و باید مشغول کار و فعالیت برای کشور باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: امروز زندان‌های ما برای زندانی‌ها نیست و بیشترین آسیب از زندان را خانواده زندانیان می‌بینند و دچار مشکل می‌شوند و خوشبختانه قضات ما به این نگاه رسیده‌اند و گلستان در جرائم جایگزین پیشرو است.

هاشمیان گفت: ما در قانونگذاری مشکل داریم و در حال حاضر در کشور ۲ هزار نوع جرم تعریف شده و هر روز به این تعداد اضافه می‌شود و برای مثال امروز حمل سلاح سرد مجازات زندان دارد.

وی گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ بخشش و صلح و سازش و افزایش آستانه صبر نقش مهم و بسزایی است.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: در واحد صلح و سازش زندان در گلستان در سال جاری ۶۷۴ پرونده وارد و تمام آن منجر به صلح و سازش که باعث آزادی ۱۲۶ زندانی شد.

هاشمیان تاکید کرد: در حال حاضر در تمامی دادسرا‌های استان واحد صلح و سازش وجود دارد و یکی از مشکلات ما نبود تعداد قاضی‌های مناسب است که ۵۰ درصد پست‌های قضایی استان خالی است و دستگاه قضایی با نصف ظرفیت انسانی در حال رسیدگی به ۱۰۰ درصد پرونده‌ها است و هر قاضی در گلستان در ماه ۲۰۰ پرونده را رسیدگی می‌کند.

وی افزود: اگر تعداد قضات بیشتر باشد هر قاضی با زمان بیشتری می‌تواند در راستای صلح و سازش عمل کند.

انتهای پیام/م
 

 از زندان‌های گلستان تعدادی زندانی آزاد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.