رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری در شرایط نرمال ۷۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده  رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در سال زراعی جاری تاکنون در مجموع 342هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم دیم و آبی پاییزه رفته است که از این میزان سطح کشت شده در حدود 83 هزار هکتار گندم آبی و 259هزار هکتار گندم دیم است که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در شرایط نرمال 750 هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی تولید شود.

وی از توزیع 18 هزار و 600 تن بذور اصلاح شده به زارعان در سال زراعی جاری خبر داد و اظهارکرد: همچنین در این راستا 31 هزار و 40 تن کود پاییزه در بین کشاورزان توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به کشت مکانیزه کامل در سطح 251 هزار هکتار از اراضی زراعی استان اضافه کرد: در این زمینه 97 عدد آزمون خاک به صورت کامل و 350 عدد نیز نمونه گیری بدون میکرو انجام شده است.

کریم زاده ارقام گندم کشت شده آبی را پیشگام،حیدری، میهن و اروم و ارقام دیم کشت شده را نیز سرداری، آذر2، هما و باران عنوان کرد و افزود: در سال زراعی جاری دو هزار و 340 میلیون اعتبار سرمایه در گردش به گندمکاران استان تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به انجام پروژه های تحقیقاتی در مزارع گندم استان در راستای بهبود کیفیت محصول اشاره و اضافه کرد: در این زمینه نیز اجرای پروژه انتقال یافته های تحقیقاتی در مزارع آبی به وسعت 1500 هکتار و در مزراع دیم 74 هزار و 500 هکتار انجام گرفته است.

کریم زاده از اجرای پروژه انتخاب مشارکتی ارقام گندم آبی در دو قطعه و گندم دیم در چهار قطعه ازاراضی استان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضردر سطح 210 هکتار از مزارع گندم استان آبیاری میکرو تیپ و در سطح 176هزار هکتار نیز خاک ورزی حفاظتی انجام گرفته است.

انتهای پیام/ح

کشت گندم پاییزه در342هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.