طرح شناسنامه دار کردن شترهای سرگردان در شهرستان میناب اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، محمد سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: طرح شناسنامه دار کردن شترهای سرگردان با هدف جلوگیری از تصادفات جاده ای  و ساماندهی این حیوان در این منطقه اجرا می شود.

وی افزود: طرح شناسنامه دار کردن شترها تا 29 آذرماه اجرا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: صاحبان شتر ها برای شناسنامه دار کردن شترهای خود می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند، در غیر اینصورت شتر سرگردان و بدون صاحب شناخته شده و توقیف خواهد شد.

سالاری با تاکید بر اینکه وضعیت شترهای سرگردان در جاده‌ها به یک معضل برای این شهرستان تبدیل شده افزود: امیدواریم با شناسنامه دار کردن شترهای سرگردان  و استفاده از شبرنگ، شاهد افزایش ایمنی در جاده های این شهرستان باشیم.

وی افزود: یکی از راه‌حل‌های ساماندهی شترها، ملزم‌ کردن صاحبان شترها برای پلاک‌ گذاری و استفاده از کمربندهای شبرنگ در شب بوده تا هنگام تردد شترها در جاده‌ها، رانندگان متوجه عبور این حیوانات شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: صاحبان شترهای دارای شناسنامه ، به صورت رایگان شبرنگ دریافت خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: با توجه به سیاست های دولت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال با نگاه ویژه دولت به توسعه سواحل مکران، به ویژه میناب، شتر می تواند به یک ظرفیت اقتصادی در شهرستان تبدیل شود.

سالاری افزود: با همکاری معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میناب با کمک بخشداران و دهیاران؛ از طریق نصب بنربرای جمع آوری اطلاعات شترداران در حال اجرا است.

انتهای پیام/ز

شترهای سرگردان میناب شناسنامه دار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.