عضو خبرگان رهبری گفت:سازمان ملل برای تامین منافع کشورهای غربی به جنایات عربستان در بحرین دخالت نمی‌کند.

حوادث بحرین با دست عربستان رقم می خوردآیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دخالت‌های آشکار سیاسی و نظامی عربستان در بحرین گفت: امروز دولت بحرین و عربستان عملا یک دولت محسوب می‌شوند و آنچه که امروز در بحرین شاهد هستیم، در حقیقت با دست عربستان انجام می‌شود.

عضو خبرگان رهبری در خصوص انعکاس نیافتن فجایع انسانی بحرین از سوی رسانه‌های غربی، گفت: دنیای غرب به علت آن کینه‌توزی که نسبت به اسلام و جبهه مقاومت دارد، سعی می‌کند واقعیاتی که در بحرین می‌گذرد را از نگاه جهانیان پنهان نگه‌دارد.

وی با بیان اینکه وقتی در مواردی حوادثی به مراتب کمتر از مسئله بحرین در گوشه‌ای از جهان اتفاق می‌افتد غربی‌ها به آن واکنش نشان می‌دهند، اظهار کرد: وقوع مسائلی پیش پا افتاده که به گونه‌ای با افکار غربی‌ها هماهنگ است، آنها را برآشفته می‌کند و تمام مجامع بین‌المللی را به خط می‌کنند. قطعنامه می‌دهند تا دست‌اندرکاران آن حادثه پای میز مذاکره بیایند اما در مورد بحرین چون دنیای غرب نمی‌خواهد فریاد مظلومان شنیده شود، به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه حرکت شیخ عیسی قاسم یک حرکت مردمی بوده و تنها یک تقاضای مشروع تحت عنوان آزادی در رأی داشتند، اظهار کرد: آنها نه جنگ مسلحانه‌ای راه انداختند و نه طراحی‌های خلاف انجام دادند و شیخ عیسی قاسم تنها انعکاس دهنده نگاه مردم در سخنرانی‌های خود بود، ولی حکومت بحرین این موضوع را تحمل نکرد و عیسی قاسم را حبس خانگی کرد.

وی با بیان اینکه جامعه بین‌المللی دست ابرقدرت‌هاست و ابرقدرت‌ها هم پشتیبان دولت بحرین هستند، اظهار کرد: دولت بحرین عملا زیرنظر دولت‌های آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهاست که بدون اجازه آنها دست از پا خطا نمی‌کند.

وی با اشاره به توجیه دبیرکل سابق سازمان ملل در خصوص عدم برخورد با جنایات آل‌سعود گفت: وقتی که او اعلام کرد موضع‌گیری ما علیه عربستان سبب قطع شدن دلارها و کمک‌های مالی به ما می‌شود، باید انتظار داشت که در مقابل ظلم کشورها سکوت کند.

وی با بیان اینکه عربستان امروز جنایات وحشتناکی را در یمن انجام می‌دهد و هزاران کودک زیر بمباران جنگنده‌های عربستان جان می‌دهند، گفت: در این مواقع سازمان‌های بین‌المللی تنها به یک محکومیت ساده بسنده می‌کنند و هیچ‌گونه پیگیری انجام نمی‌دهند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تشریح کرد: بنابراین هرجا که منافع ابرقدرت‌ها باشد، در آنجا ورود می‌کنند و هرجا منافع ملت‌ها به خطر افتد تحرکی ندارند و بحرین هم به خاطر بی‌مهری‌های مجامع بین‌المللی باید در این شرایط سخت گرفتار شود و کسی هم به فریاد آنها نرسد.

وی با تأکید بر اینکه ملت بحرین به خدا توکل می‌کنند و مبارزاتشان هم برای خداست، اظهار کرد: اما آنها که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند ولی در دفاع از مردم بحرینی اقدامی نمی‌کنند، علتش منافع ابرقدرت‌هاست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار