افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا و تقویت ارزش دلار به کاهش بهای نفت و طلا منجر شد.

نفت و طلا ارزان شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش فعالیت های حفاری آمریکا در هفته گذشته، بهای نفت امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. با وجود این کاهش، به دلیل موافقت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در هفته گذشته برای تمدید توافق نفتی، بهای طلای سیاه همچنان در بالاترین سطح از اواسط سال 2015 قرار دارد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 46 سنت کاهش (معادل 0.8 درصد)، به 57 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 39 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد)، 63 دلار و 34 سنت در هر بشکه معامله شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد: آمریکا در هفته منتهی به یک دسامبر، 2 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزود و تعداد کل آنها را به 749 مورد رساند. این بالاترین سطح از ماه سپتامبر سال جاری میلادی محسوب می شود.

این در حالیست که توافق هفته گذشته اوپک برای تمدید توافق نفتی، اندکی بهای طلای سیاه را تقویت کرد. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. هفته گذشته هم اعضای اوپک در یک نشست موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت تا پایان سال جاری میلادی تمدید شود.

مؤسسه تحقیقاتی «بی ام آی» اعلام کرد: سطح افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و مقدار تقاضای جهانی در سال 2018 از جمله موارد نامشخص است.

مقامات روس پیش از این هشدار داده بودند که تمدید توافق نفتی، شرکت های نفت آمریکایی را ترغیب به افزایش فعالیت های حفاری می کند. سطح تولید نفت آمریکا در ماه سپتامبر به 9.5 میلیون بشکه در روز رسید که این بالاترین سطح ماهانه از آوریل سال 2015 بود.

امروز (دوشنبه) بهای طلا هم در بازارهای آسیا با کاهش همراه بود. به دنبال افزایش ارزش دلار در پی تصویب طرح مالیاتی جمهوری خواهان در مجلس سنا، بهای طلا کاهش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش به 1274.21 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
اگه کاهش پیدا کنه که خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار