رئیس‌جمهور آمریکا فردا سه‌شنبه تصمیم خود را درباره مسئله جنجالی انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی اعلام می‌کند.

ترامپ روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، دولت آمریکا قرار است روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره سفارت این کشور در تل‌آویو و انتقال آن به شهر قدس اشغالی اعلام کند و به همین علت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده انتظار می‌رود اعتراض‌های گسترده‌ای در اراضی اشغالی فلسطین اتفاق بیافتد.

بر اساس این گزارش، ترامپ همچنین قرار است شهر قدس اشغالی را به عنوان «پایتخت» رژیم اشغالگر صهیونیستی به رسمیت بشناسد.

بر اساس این گزارش، موضوع به رسمیت شناختن قدس یکی از مسائل اصلی در فرآیند به اصطلاح صلح، گفتگو‌های فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها و نیز شهر قدس یکی از نماد‌های مذهبی است که برای پیروان بسیاری از مذاهب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

اگر دونالد ترامپ چنین تصمیمی بگیرد نه تنها فلسطینی‌ها در شهر‌های قدس اشغالی، کرانه باختری اشغالی و نوار غزه به اعتراض گسترده دست می‌زنند، شهر‌های مختلف در خاورمیانه نیز به صحنه‌ تظاهرات و ناآرامی تبدیل می‌شود.

شهر قدیمی قدس، مسجد باشکوه بیت‌المقدس و گنبد طلایی آن برای مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، پشت این مسجد کلیسایی قرار دارد که بیشتر مسیحیان آن را محل به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی (ع) مسیح می‌دانند و در گوشه‌ای دیگر هم دیوار غربی قرار دارد و برای یهودیان مقدس است.

بر سر اهمیت شهر قدس اشغالی اختلاف نظری وجود ندارد بلکه وضع جایگاه آن محل اختلاف است. پس از بیش از ۲۰ سال که شهر با سیم خاردار به دو بخش تقسیم شده بود نظامیان صهیونیست در سال ۱۹۶۷ کل شهر را اشغال کردند. جامعه بین‌المللی آنچه را که صهیونیست‌ها از آن با عنوان اتحاد اورشلیم (شهر قدس اشغالی) یاد می‌کنند به رسمیت نشناخت. سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها در تل‌آویو قرار دارند و جامعه بین‌المللی، بیت‌المقدس شرقی را به عنوان پایتخت کشوری فلسطینی که در آینده تشکیل خواهد شد به رسمیت شناخته است.

انتهای پیام/

سه‌شنبه، روز تصمیم‌گیری ترامپ درباره سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار