مدیرکل آمورش و پرورش استان بوشهر از توزیع شیر رایگان از چندهفته آینده در مدارس استان بوشهر خبر داد.

توزیع شیر رایگان از چندهفته آینده در مدارس استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،ناصر کرمی در حاشیه بازدید میدانی از فضاهای آموزشی بخش شنبه و طسوج  گفت: توزیع شیر رایگان در استان بوشهر تا چند هفته آینده شروع می‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌که استان بوشهر، فاقد مراکز تولید شیر است ناچار هستیم شیر مورد نیاز مدارس استان را از خارج از استان تهیه و برای توزیع در اختیار مدارس قرار دهیم.

مدیرکل آمورش و پرورش استان بوشهر در خصوص رفع مشکلات ناشی از کمبود معلم در سطح استان بوشهر، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش در همه استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه است و در استان بوشهر نیز همین شرایط وجود دارد.

کرمی بیان کرد: در استان بوشهر ما از طرق مختلف با استفاده از همکاران بازنشسته، حق‌تدریس و اضافه‌کار دادن به همکاران شاغل و به‌کارگیری حدود 430 نفر با تدریس جدید در سال تحصیلی کلاس‌های درسی را پوشش داده‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین روش‌های جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان  است که علاقه‌مندان به شغل شریف معلمی با ورود به دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیل شدن از این دانشگاه، وارد عرصه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش می‌شوند.

مدیرکل آمورش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: اولین دوره‌ای که از دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته فارغ‌التحصیل شده‌اند در سال تحصیلی گذشته به آموزش‌وپرورش جذب‌ شده‌اند و در سال تحصیلی کنونی هم تعدادی دیگر جذب کردیم.

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری سازمان سنجش سالانه دو مرحله آزمون برگزار می‌کند و برای فارغ‌التحصیلان لیسانس و بالاتر در رشته‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش زمینه استخدام رسمی را ایجاد می‌کند که پیش از جذب در آموزش و پرورش مکلف به گذراندن دوره‌های معلمی هستند.

کرمی بیان کرد: هدف از سفر به بخش شنبهو طسوج شهرستان دشتی، بازدید از فضاهای آموزشی این بخش و آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی است.

وی افزود: خوشبختانه با تلاشی که مسوولان شهرستان دشتی انجام داده‌اند، کلاس‌های درسی از لحاظ نیروی انسانی مشکل خاصی ندارند و فضاهای آموزشی هم رضایت‌بخش است ولی کمک آموزش‌هایی نیاز دارند که آن‌ها را پیگیری و تمام تلاشمان به کار می‌گیریم که در مدت‌زمان کوتاه توقعات دانش‌آموزان را  برآورده سازیم.

انتهای پیام/پ

از چند هفته آینده شیر رایگان در مدارس توزیع می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.