عضو شورای شهر تهران گفت:تا پایان سال جاری، شناسنامه تک تک باغات تهران صادر و برای اطلاع عموم از طریق سامانه های هوشمند منتشر و مرتباً نسبت به به روزرسانی آنها اقدام می شود.

صدور شناسنامه باغات تهران تا پایان سالبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز قانون اساسی جمهوری اسلامی و روز تصویب قانون اظهار داشت: فیلمی که در صحن شورای اسلامی مشاهد کردید ،نقض قانون بود. نقض قانون، به دست مجریان قانون، به بهانه نقص قانون.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به بی احترامی به قانون گفت: چرا در بی احترامی به قانون و در زیر پاگذاردن آن، به جایی رسیده ایم که رهبر معظم انقلاب ناچار به موضع گیری و تذکر این چنین شفافی شده اند؟ این بیانات ایشان، مربوط به سال 93 است.

امانی با بیان اینکه اصلاحیه ها و آیین نامه های اجرایی به قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر ها بعد از تذکر رهبر انقلاب صورت گرفت،گفت: در سال جاری توسط شورای چهارم و شورای عالی استان ها، اصلاحیه ها و آیین نامه های اجرایی به قانون "حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها"، تصویب شد. در این مدت، شورای عالی شهرسازی نیز اصلاحات مربوط به طرحهای تفصیلی را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه به بهانه های مختلف باغات تهران نابود شدند، افزود: بخشی از باغات تهران به دلیل نواقص طرح های تفصیلی و پهنه بندی های اشتباه، بخشی با مصوبه اشتباه و ویرانگر "برج – باغ" و بخشی با فرار از قانون و بخشی نیز دقیقا با زور و گردن کلفتی از بین رفتند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه 60 تا 70 درصد باغات تهران ازبین رفته اند، اظهار کرد: نزدیک به 90 درصد چنارهای ولیعصر نیز با همین بهانه ها از بین رفتند.

وی افزود: اگر قبلا مشکل قانون داشتیم،اکنون نداریم. تذکرات رهبری، منجر به اصلاحیه های زیادی شد.

امانی با اشاره به قانون های موجود در رابطه با حفظ باغ های تهران که شهرداری موظف به اجرای این قانون ها است، تصریح کرد:تمام باغات شهر تهران را به تفکیک منطقه شناسایی و اعلام عمومی کند چرا که موقعیت، مساحت، تعداد و نوع درختان باغ مزبور باید ثبت شود.

وی ادامه داد: شهرداری تا پایان سال جاری، شناسنامه تک تک باغات تهران را صادر و برای اطلاع عموم از طریق سامانه های هوشمند منتشر و مرتباً نسبت به به روزرسانی آنها اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری موظف است هر سال نسبت به پلاک کوبی حداقل 20 درصد فضای سبز خود اقدام کند.

وی افزود: شهرداری مکلف است از مشخصات درختان واقع در معابر، میادین، بزرگراه ها و بوستان های عمومی فهرستی شامل نوع درخت، محیط بُن، محل کاشت و تاریخ گزارش، تهیه و تنظیم کرده و مراتب را با پلاک کوبی درختان روی سامانه های مربوط (GIS و ...) منعکس کند.

امانی اظهار کرد: در صورتی که قطع درخت از طرف مالکان به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه سازی استفاده کند، همه زمین به نفع شهرداری ضبط می شود.

 وی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی شورا و مسولان حقوقی شهرداری و سمن های حقوقی شهر،نسبت به احقاق حقوق شهر که در سنوات گذشته پایمال شده،اقدام لازم را انجام دهند، گفت: از شهرداری انتظار پاسخگویی در مورد مصوبات فوق دارم. به وِیژه که در یک مورد، مشخصا قید زمان مطرح شده است و تا پایان سال، یعنی 3 ماه دیگر، باید شناسنامه باغات تهران صادر شود.

امانی با دعوت مردم و سمن ها برای پیگیری عملکرد مالکان و دلالان و مسئولان شهری اظهار کرد: بدون مشارکت مردمی، مدیریت و سیاستگذاری شهری را، مدیریت و سیاستگذاری ناقص و "نیم بند" میدانم.

وی با اشاره به اینکه امروز ، روز تصویب قانون است، افزود: کشور بی قانون حساب خود را دارد،اما شهر بی قانون، شهر بی چنار میشود! شهر بی قانون، شهر بی باغ میشود! شهر بی قانون، شهر آسفالت و سیمان و پول میشود! و شهر بی قانون، شهری پر از دوده و کربن و خالی از اکسیژن و زندگی میشود!

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در روز تصویب قانون، همه را به رعایت و احترام به قانون دعوت می کنم.


انتهای پیام/

نابودی 60 تا 70 درصد باغات تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار