رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند گفت: 159 نانوایی یارانه ای در شهر بیرجند فعالیت می کنند که در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مرادی،رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند با بیان اینکه پخت نان یارانه ای دیگر به صرفه نیست،گفت: 159 نانوایی یارانه ای در شهر بیرجند فعالیت می کنند که دخل و خرجشان با هم جور در نمی آید.

وی افزود: در واقع قیمت نان همان نرخ نامه سال 91 است و تنها در سال93 ، 46 درصد قیمت آرد افزایش یافت و به تبع آن فقط 30 درصد قیمت نان گران شد.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند با اشاره به افزایش هزینه های جانبی، پخت نان در نانوایی های یارانه ای گفت: در طول این چند سال، قیمت مواد اولیه، حامل های انرژی، بیمه کارگر و اجاره بها افزایش پیدا کرده اما همچنان قیمت نان ثابت باقی مانده است.


مرادی همچنین علت پایین بودن کیفیت نان پخت شده را بی کیفیتی آرد دانست و افزود: برخی اوقات محموله آردی که وارد نانوایی های سطح شهر می شود بی کیفیت است و سبب پایین آمدن کیفیت نان می شود.

وی با اشاره به فعالیت 10 نانوایی غیر مجاز در بیرجند گفت: این نانوایی ها بدون مجوز در منازل فعایت می کنند که باید با همکاری اداره بهداشت و اماکن جلوی فعالیت آنان را گرفت.

مرادی افزود: در شهر بیرجند 199 نانوایی یارانه ای و آزادپز فعالیت می کنند که استاندار آن متناسب با جمعیت حدود 130 نانوایی است.
انتهای پیام/ب


فعالیت 10 نانوایی غیر مجاز در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.