ذوالفقاری در گردهمایی فرماندهان بسیج استان‌های سراسر کشور:

آینده عراق و سوریه براى ایران اهمیت دارد/قدرت و انسجام در سیستم‌هاى دفاعی‌مان کم نظیر است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: قدرت و انسجام در سیستم‌هاى دفاعى و سیاسی کشورمان کم نظیر است.

آینده عراق و سوریه براى ایران اهمیت دارد/قدرت و انسجام در سیستم‌هاى دفاعی‌مان کم نظیر استبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقارى معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گردهمایی فرماندهان بسیج استانهای سراسر کشور که امروز یکشنبه(12 آبان) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: ممکن است هر لحظه با شرایط متفاوتی در فلسطین مواجه شویم چراکه اخیرا آمریکا اعلام کرده قرار است پایتخت رژیم صهیونیستی به منتقل شود.

وی افزود: تغییر چهره تهدید قابل درک است، باید بدانیم آیا داعش فروپاشیده شده یا با همین عنوان مشغول ادامه فعالیت خواهد بود و یا اینکه تغییر جغرافیا می‌دهد. متأسفانه جغرافیای تروریست‌ها در حال تغییر بوده و چرخش مواضع کشورها از مسائل جدی و قابل توجه است.

ذوالفقاری ادامه داد: آینده برخی کشورهای حساس تعیین کننده است و سرنوشت عراق و خصوصا سوریه برای ایران اهمیت به سزایی دارد چراکه روند سیاسی این کشور با شرایط حاکمیت آینده و ثبات سیاسی آن از موضوعات اساسی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:‌ رقابت‌های قدرت‌های منطقه و بحث ایران هراسی از مباحث اساسی است، به طوری که برخی از آن به عنوان تجارت یاد می‌کنند همچنین معتقدم وضعیت کنونی لبنان نقشه‌ای برای حزب الله است.

وی با اشاره به تئوری رئالیستی و نظریه‌هایی که بر این مبنا قرار دارد، افزود: طبق این تئوری جهان هرج و مرج گونه است لذا باید تدبیری اندیشید که در این جهان هرج و مرج گونه حیات و بقا داشته باشیم به این منظور باید پر اتکا بود و قدرت داشت.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: برای داشتن قدرت باید دارای قدرت نظامی باشیم، البته قدرت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حائز اهمیت است چرا که باعث افزایش قدرت دفاعی می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه با نگاهی به کشورمان درمی‌یابیم که می‌توان پازل مشترکی ایجاد کرد، افزود: در شرایطی هستیم که باید به سوی خوداتکایی حرکت کرد، البته خوداتکایی به معنای محصور کردن نیست بلکه بدان معنا است که با اتکا به توان داخلی می‌توان قدرت ائتلاف ایجاد کرد.

وی ادامه داد: خوداتکایی بدان معناست که می‌توان مولفه‌های قدرت را شناسایی کرد و آن را ارتقا داد، همچنین می‌توانیم خارج از کشور هم قدرت اثرگذاری و اثربخشی داشته باشیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: اگر خوداتکایی در کشورمان وجود نداشت نمی‌توانستیم بر عراق و سوریه تأثیرگذار باشیم، لذا هر اندازه توان داخلی افزایش یابد اثرگذاری بیشتری بر دیگران خواهیم داشت.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تأکید کرد:‌ مولفه‌های قدرت کشورمان، ایده اسلامی، باور و اعتقاد دینی مردم است، مولفه‌های قدرت بسیاری در کشورمان وجود دارد اما متأسفانه قدر آن را نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه قدرت و انسجام در سیستم‌های دفاعی و سیاسی کشورمان کم‌نظیر است، بیان کرد: دلیل مشکلات بسیاری از کشورها آن است که در سیستم‌های دفاعی و سیاسی آنها رخنه ایجاد شده است، بنابراین اگر در این حوزه برای هر کشوری مشکل ایجاد شود آن کشور با چالش جدی مواجه خواهد شد.

ذوالفقاری متذکر شد: ستون اصلی حفظ ثبات در شرایط حساس جایگاه ولی فقیه در کشور است و اگر ولایت فقیه وجود نداشت در سال 88 شاهد وقایع و رخدادهای دیگری در کشور بودیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد:‌ انسجام و وحدت ملی از مولفه‌های قدرت درونی ماست که در یک عبارت می‌توان گفت که این مفهوم با بسیج و بسیجی بودن مرتبط است، لذا معتقدم از یک منظر همه باید بسیجی باشیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیج در کشورمان همه محاسبات دشمنان داخلی و خارجی را بر هم زده است، خاطرنشان کرد: قدرت نظامی کشورها قابل محاسبه است و اگر کشوری قصد داشته باشد وارد کشور دیگری شود قدرت و تکنولوژی کشور مقابل را ارزیابی می‌کند در حوزه داخلی هم قدرت‌های داخلی و اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی کشورها قابل محاسبه خواهد بود.

ذوالفقاری یادآور شد: اگر در یک کفه ترازو نیروهای دفاعی و در کفه دیگر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی داخل کشور وجود داشته باشد، مولفه‌ای که می‌تواند عملکرد این دو حوزه را موفق کند، بسیج است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار