رییس جمهور گفت: برای ایجاد وحدت باید اقتصاد کشور‌ها و مسیر‌های تجاری را به هم متصل کنیم.

ما راه توسعه را در تعامل بین کشور‌ها می‌بینیم/تمام مشکلات منطقه با گفتگو حل می‌شود/ نیاز به اسلح یا قدرت‌های جهانی نداریمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر روحانی رییس جمهور در مراسم افتتاح بندر چابهار در مرکز همایش های منطقه آزاد چابهار گفت:در ما راه توسعه را در تعامل بین کشورها می بینیم  تمام مشکلات منطقه با گفتگو حل می شود و نیاز به اسلحه یا قدرت های جهانی نداریم.

روحانی گفت : ارزش چابهار به امنیت آن است و این امنیت در سایه وحدت و هم‌زیستی اقوام و مذاهب گوناگون در سیستان و بلوچستان به دست آمده است.

وی ادامه داد:امروز خوشحالی ما تنها برای توسعه یک بندر یا یک استان نیست بلکه نزدیکتر شدن کشور‌های منطقه از این طریق اهمیت دارد.

وی گفت:ما از طریق چابهار میتوانیم به آسیای مرکزی، دریای سیاه و اروپای شرقی و شمالی متصل شویم.

وی تصریح کرد:اصلاح جاده فعلی چابهار به زاهدان اولویت نخست دولت است، این جاده به اتوبان تبدیل خواهد شد و عملیات اجرایی اتصال چابهار به شبکه ریلی تسریع می‌شود

رییس جمهور خاطرنشان کرد:اولین قدم برای ایجاد و رونق رفت و آمد‌های بین المللی توسعه بندر چابهار است که ظرفیت آن امروز به هشت و نیم میلیون تن رسیده است

روحانی تصریح کرد:توسعه باید با کمترین دخل و تصرف در طبیعت باشد. انتقال کلنی مرجان‌ها به برای حفظ محیط زیست دریایی چابهار خبر بسیار خوبی است.

رییس جمهور در پایان افزود:از نیروی دریایی به خاطر ایجاد امنیت دریایی در منطقه تشکر میکنم. امنیت دریایی در چابهار یک مزیت است.

انتهای پیام/ع

 

سفر روحانی به  سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار