معاون اداره‌‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: به طور میانگین سالانه ۶۰ هزار تماس تلفنی با صدای مشاور در اصفهان برقرار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی با اشاره به اهمیت سلامت روانی در افراد اظهار داشت: مردم علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روانی و اجتماعی نیاز دارند که می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره یا ارتباط با صدای مشاور مسائل خود را مطرح کنند.

وی افزود: علت 25 درصد تماس‌ مردم با صدای مشاور مشکلات عاطفی و توانایی نداشتن در برقراری ارتباط با دیگران است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه خانم‌ها بیشتر پیگیر مسائل مربوط به خانواده، همسر و فرزندان هستند، بیان کرد: حدود 75 درصد تماس گیرنده‌ها خانم‌ها هستند که بیشتر برای بیان مشکلات اعضای خانواده تماس می‌گیرند و راهنمایی می‌خواهند.

وی با اشاره به عمده مشکلات عاطفی که مردم به خاطر آن با صدای مشاور تماس می‌گیرند، اظهار داشت: بیشتر این تماس‌ها مربوط به افسردگی، نا امیدی، یاس و نداشتن انگیزه کافی برای انجام تکالیف یا برنامه‌های زندگی است.

ناجی ادامه داد: همچنین تعدادی برای مسائلی مانند ناتوانی در برقراری ارتباط و تعامل با اعضای خانواده، دوستان همکاران و بستگان با صدای مشاور تماس می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکل به طور کامل با یک جلسه حضوری انجام نمی‌شود چه برسد با یک تماس تلفنی، گفت: افرادی که به هر دلیلی امکان یا توان مراجعه به مراکز حضوری مشاوره را ندارند، با صدای مشاور تماس برقرار می‌کنند و از مشاوران مجرب تلفنی راهنمایی می‌گیرند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان افزود: در صورت نیاز به مراجعه حضوری مشاور به آنها اطلاع می‌دهد تا برای انجام آن اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.