نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس دربرنامه ششم غربالگری ژنتیک برای زوج‌های جوان اجباری است

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در آستانه دوازدهم آذرماه سالروز جهانی معلولین درحاشیه بازدید از مدرسه استثنایی نور اراک درگفتگوبابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: مجلس شورای اسلامی طرحی برای پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی تصویب کرده که در قالب برنامه ششم غربالگری ژنتیک زوج‌های جوان به صورت اجباری انجام شود تا از بدنیا آمدن کودکان معلول پیشگیری شود.

کریمی با بیان اینکه باید امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز برای آموزش کودکان استثنایی افزایش پیدا کندافزود: کشور ما به لحاظ معلولیت‌های مادرزادی و معلولیت‌های ناشی از حوادث تعداد قابل توجهی معلول دارد که نگهداری و اموزش این افراد وظیفه و رسالتی خطیر بر دوش خانواده‌ها و جامعه است.

همچنین عسگری، رئیس اموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی هم گفت: هزارو ۱۱۶ دانش آموز معلول در ۳۰ مدرسه ویژه استان مرکزی آموزش می‌بینند و ۱۵۰ دانش آموز در مدارس عادی به صورت تلفیقی با استفاده از معلمین رابط درحال اموزش هستند.

عسگری افزود: ۴۰۰ دانش آموز مدارس عادی که مشکلاتی در زمینه دروس ریاضی و علوم دارند هم در ۸ مرکز مشکلات ویژه یادگیری زیر پوشش هستند.

انتهای پیام/ ج


غربالگری ژنتیک برای زوج‌های جوان اجباری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.