الجزیره در خبری فوری نوشت بر اثر دو بمب‌گذاری انتحاری در نیجریه، دست‌کم ۱۷ نفر کشته و ۴۷ نفر زخمی شدند.

بیش از ۶۴ کشته و زخمی بر اثر دو انفجار انتحاری در نیجریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، بر اثر دو انفجار انتحاری در شهر «بیو» واقع در شمال شرق نیجریه، دست کم 17 نفر کشته و 47 تن زخمی شدند. گزارش الجزیره به نقل از مقامات نیجریه می افزاید گروه تروریستی بوکو حرام مسئول انفجارهای انتحاری امروز (شنبه) در یکی از بازارهای شهر بیو است.

در ادامه این گزارش آمده است شهر بیو در این سالها معمولاً از حملات تروریستی بوکو حرام در امان بوده، اما مناطق اطراف این شهر چندین بار هدف حملات عناصر این گروه تروریستی قرار گرفته است.

گزارشگر الجزیره در ادامه می افزاید هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما مقامات نیجریه معتقدند شواهد و قرائن نشان می دهد تروریست های بوکو حرام این دو حمله را انجام داده اند.

برآوردهای سازمان ملل متحد نشان می‌دهد از زمان آغاز حملات گروه تروریستی بوکو حرام (در سال 2009 میلادی) تاکنون حدود بیست هزار نفر کشته و بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر آواره شده اند. ارتش نیجریه بر شدت حملات خود علیه این گره تروریستی افزوده، اما در همین حین حملات متقابل بوکو حرام نیز در شمال شرق این کشور روندی افزایشی داشته است.

 

انتهای پیام/

دو حمله انتحاری در شهر بیو در نیجریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۷ دی ۱۳۹۶
انشالله اسرائیل جنایتکار هرچه زودتر نابود بشه
آخرین اخبار