مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نقش مبلغان در ترویج فرهنگ مطالعه را مهم خواند و از مبلغان خواستار استفاده از ظرفیت ها برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نورعلی غلامحسین نیا سما کوش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در نشستی با معاون اداری مالی مدیرت حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت : تا کنون تعاملات خوبی را با حوزه علمیه استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری دوره های آموزشی داشتیم .


فعالیت 73 کتابخانه در استان سمنان


وی از فعالیت 73 کتابخانه در استان سمنان خبر داد و افزود : از این تعداد 52کتابخانه نهادی،19کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه مستقل هستند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که بیش از 55هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند عنوان کرد: تعداد چهار باب کتابخانه نهادی،مشارکتی و مستقل در آینده نزدیک در این استان افتتاح خواهد شد.

 

عباس کاشیان معاون اداری مالی مدیرت حوزه علمیه خواهران استان سمنان نیز با بیان اینکه حوزه علمیه استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در حوزه دینی و مذهبی در بین عموم مردم فعالیت های چشمگیری را داشته است گفت: نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه امری انکارناپذیر است .

 

وی با اشاره به این مطلب که مطالعه می تواند نقش بسزایی را در کاهش معضلات اجتماعی داشته باشد، بیان داشت: مطالعه موجب افزایش دانش و آگاهی می شود.

 

کاشیان با اشاره به به اهمیت مطالعه در زندگی فردی و اجتماعی افراد گفت:والدین باید از همان کودکی فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند.

 

معاون اداری مالی مدیرت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در خاتمه آمادگی همکاری حوزه علمیه خواهران استان را با اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری دوره های آموزشی اعلام کرد.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.