با دستور رئیس‌جمهور ۳۰ پروژه زیربنایی و اقتصادی شامل طرح‌های عمرانی، کشاورزی، برق‌رسانی و مخابراتی در سیستان و بلوچستان به صورت ویدئوکنفرانس در سطح استان افتتاح شد.

جلسه توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، چند تن از وزرا از جمله وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو و وزیر ارتباطات در شهرستان‌های مختلف سطح استان سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند تا در ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور گزارش پروژه‌های مربوط به حوزه خود را ارائه کنند و در نهایت این پروژه‌ها با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز از طریق فرودگاه زابل وارد استان سیستان و بلوچستان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

افتتاح چندطرح آبرسانی و برق رسانی در سطح استان

فاز دوم طرح آبشیرین کن چابهار و کنارک، طرح آبرسانی به ۷ شهر سیستان، طرح برقرسانی به ۱۵۵ روستای استان و پست ۲۳۰ کیلوولت دلگان به صورت ویدیو کنفرانس و با دستور ریاست جمهور در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

رییس جمهور در این افتتاحیه  گفت:یکی از افتخارات دولت قبل و این دولت مساله برق و آبرسانی به روستا‌ها و نیز طرح‌هایی که برای معضل آب و آب شیرین کن بوده است.

دکترروحانی افزود:خوشحالیم امروز اولین سفر استانی در دولت دوازدهم از سیستان و بلوچستان آغاز شده و امیدواریم در زمان‌های مناسب خدمت تمام مردم ایران در استان‌های دیگر برسیم.

وی تصریح کرد:این استان اهمیت ویژه‌ای به دلیل ترکیب جمعیتی و همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام و مذاهب و حضور گسترده مردم استان در تمام مسائل انقلاب دارد و همواره مرزبانی خوبی برای کشور است.

افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان:

دکتر روحانی در افتتاح طرح های بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان درزاهدان گفت:به همه دست اندرکاران بخش کشاورزی که عمده بار در این بخش بر دوش مردم است و به تمام فعالان این عرصه سلام عرض کرده و دست همه کشاورزان را می‌بوسیم که در زمینه خود کفایی امنیت غذایی فعالیت می‌کنند.

ریس جمهور افزود:سیستان و بلوچستان استعداد خوبی در کشاورزی و دامپروری دارد و استفاده از آب شیرین کن خورشیدی تحول بسیار خوبی است که باید در این استان آن را ادامه دهیم.

وی ادامه داد:از اجرای طرح ١٤٦ هزار هکتاری در سیستان و بلوچستان بسیار خوشحالیم که فاز اول آن شامل ١٠ هزار هکتار هنوز برق رسانی کامل نشده و تا چند ماه دیگر تکمیل می‌شود و بقیه ادامه پیدا کند.

 افتتاح ٢٥ طرح بهداشت ودرمان در سیستان و بلوچستان

رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح های بهداشت و درمان استان گفت:از دست اندرکاران بخش سلامت که کار بزرگ و خداپسندانه‌ای در کم کردن درد مردم انجام می‌دهند قدردانی کرد.

دکتر روحانی افزود: برای دولت یازدهم افتخار است که پروژه‌های زیادی در این استان افتتاح کرده و دولت دوازدهم هم امیدوار است همان راه را ادامه دهد و دسترسی مردم به درمان بیشتر شود.

وی ادامه داد:خوشحالیم که ٢٥ طرح بخش سلامت به ویژه کلینیک عدالت و بخش‌ای سی یو بیمارستان خاتم النبیا (ص) و سایر موارد امروز افتتاح شد.

افتتاح چندطرح وزارت نفت دراستان

روحانی درمراسم افتتاح چندطرح وزارت نفت گفت : ٩ هزار روستا در دولت يازدهم در کشور گاز رسانی شده است .

وی افزود:کار گاز رسانی در دولت دوازدهم به تمام شهرها و روستاهای کشور انجام می شود و  مجموعا ٩٦ درصد جمعيت كشور از نعمت گاز در دولت ١٢ استفاده خواهند كرد.

رییس جمهور گفت: پیشاپیش از مردم زاهدان عذر خواهی شد كه در جلسه وزيران تعبير اين بود كه تمام زاهدان به منظور لوله گذاری شخم زده خواهد شد و مردم بايد آمادگی داشته باشند .

وی تصریح کرد:وامی كه دستور داده شد برای لوله كشی گاز منازل به مردم زاهدان داده شود تحول مهمی برای محيط زيست و رفاه حال مردم است.

وی ادامه داد:در كنار گاز صنايع صنعتی ایجاد می شود که تحول صنعتی هم ايجاد خواهد شد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد:امروز به مردم زابل قول داديم كه سال آینده گاز خواهند داشت گرچه لوله كشی گاز انجام نمی شود از طريق سی ان جی به مردم زابل گاز را می رسانیم.

 افتتاح طرح‌های راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان:

روحانی در مراسم افتتاح چندین طرح راه وشهرسازی افزود:از زحمات وزارت راه و شهرسازی و تمام پیمانکاران و مردمی که دولت را در اجرای طرح‌ها یاری می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی گفت:راه‌های ارتباطی از مسائل مهم برای رفاه مردم و اقتصاد کشور است راه آهن چابهار ٢٧ درصد پیشرفت داشته که خوشحال کننده است و باید تلاش کرد عملیات ساخت این طرح در سال‌های آینده تمام شود.

رییس جمهور افزود:از اینکه در دولت یازدهم ٣٥ درصد بزرگراه‌ها ایجاد شده افتخار است و این مسیر ادامه دارد و بخش‌های افتتاحی امروز از جمله بزرگراه‌ها و سه دهانه پل بزرک در مسیر سواحل مکران خیلی مهم است و از نعمت‌های خوبی تلقی می‌شود و جای افتخار دارد.

رئیس‌جمهور در نخستین برنامه سفر ۲ روزه خود به سیستان و بلوچستان با مردم منطقه سیستان در استادیوم ورزشی شهرستان زابل دیدار داشت و در جمع آنان به سخنرانی پرداخت و فرودگاه زابل را به مقصد فرودگاه بین‌المللی زاهدان ترک کرد.

دیدار با دانشجویان استان سیستان و بلوچستان در تالار "حکیم ابوالقاسم فردوسی" دانشگاه سیستان و بلوچستان با توجه به نزدیکی روز دانشجو، آخرین برنامه رئیس‌جمهور در شهرستان زاهدان است.

رئیس‌جمهور در روز دوم سفر به سیستان و بلوچستان جهت افتتاح فاز نخست پروژه بزرگ توسعه بندر "شهید بهشتی" چابهار به این شهرستان سفر می‌کند که این برنامه محوری با حضور وزرا و مقامات کشور‌های مختلف برگزار می‌شود. شرکت در جلسه شورای اداری استان و حضور در نشست مطبوعاتی در چابهار، آخرین برنامه‌های سفر ۲ روزه حجت‌الاسلام روحانی به سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

 دکتر روحانی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار