عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی می‌گویند بعد از انقلاب انگلیس دیگر در ایران نفوذی ندارد اما اقامت فرزندان مسئولان در انگلیس نشانه نفوذ آنها در ایران است.

اقامت فرزندان مسئولان در انگلیس نشانه نفوذ سران این کشور در ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی در همایش استکبار دوستی یا استکبار سایزی که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: اثبات شدن ۲ عضو هیئت ایرانی در مذاکرات ۵+۱ نشان می‌دهد قدرت‌های استکباری چه قدر در سرنوشت مردم ایران موثر هستند و مسئولین از این مسئله غافل هستند.

وی تصریح کرد: در گذشته انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان قدرت‌های برتری استعماری شناخته می‌شدند و هیچ کشوری به اندازه انگلیس در امور خاورمیانه ورود نکرده است اما آمریکا با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ به صورت رسمی قدرت استعماری اول منطقه شد و از هیچ تلاشی برای غارت منابع ملی ایران دریغ نکرد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه یکی از روش‌های سلطه قدرت‌های استکباری سرمایه‌گذاری بر نخبگان علمی و فرهنگی جامعه هدف است، خاطرنشان کرد: استعمارگران با شعارهای جهانی شدن کشورهای ضعیف و پیشرفت آنها نخبگانشان را در دامان خود و با هدف پیاده‌سازی موارد مورد نیاز خود پرورش می‌دهند و با این روش به منافع خود دست می‌یابند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی دیگر از زمینه‌های نفوذ کشورهای استعماری نخبگان نظامی است تا در صورت نیاز با کودتا و یا مدیریت نیروهای نظامی کشورهای هدف جهت خواسته‌های خود به اهداف مورد نظر برسند، برای نمونه ژاپن، آلمان و کره جنوبی پس از شکست در جنگ جهانی دوم دیگر حکومت، سیاست و ارتش مستقلی ندارند و ‌حتی قانون اساسی آنها توسط آمریکا نوشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری مانند ایران قبل از انقلاب، مصر کنونی و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس که به آمریکا وابسته باشد پیشرفت واقعی در عرصه علم و تکنولوژی ندارد، افزود: قبل از انقلاب در دانشگاه‌های ایران هیچ‌ تولید علمی جهت حل مشکلات معیشتی مردم وجود نداشت اما امروزه شاهدیم که این مسئله به صورت گسترده در دانشگاه‌های سراسر کشور انجام می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در حوزه سیاسی هم شاهد بودیم که پس از تاسیس دارالفنون اولین بورسیه‌های دانشجویی در زمان قاجار به انگلیس اعزام شدند اما پس از بازگشت این افراد تاثیر مستقیم حضور این افراد بر امور سیاسی موجب شد انقلاب مشروطه ایران که در زمان قاجار تشکیل شد، با ۱۰۰ دانش‌آموخته غربی و به ظاهر روشنفکر تغییر ماهیت داد و پس از مدت کوتاهی رژیم نیمه وابسته قاجار به تمام وابسته پهلوی تبدیل شد.

 ۲ عضو از هیئت ایرانی جاسوس کشورهای غربی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در زمان پهلوی با فشار مردم، شاه تشکیل مجلس شورای اسلامی را پذیرفت اما ناگهان اساس‌نامه این مجلس که به مجلس شورای ملی تغییر نام یافت با کمک آخوندهای درباری و دانش‌آموخته‌های غربی با هدف اسلام‌زدایی با کپی برداری از لوژهای فراماسونرژی تبیین شد.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند بعد از انقلاب دیگر انگلیس دیگر در ایران نفوذ ندارد، افزود: به اعتراف انگلیسی‌ها عوامل نفوذی آنها از کنار تخت‌ مظفرالدین‌شاه تا هیئت رئیسه مجلس حضور داشتند و حتی روسای دانشگاه‌ها،مدیران دولتی، فرماندهان نیروهای نظامی، استانداران و غیره باید توسط سفارت‌خانه‌های خارجی به صورت رسمی تأیید می‌شدند اما چه طور ممکن است آنها حال سکوت کنند، اقامت فرزندان بسیاری مسئولین نشانه بارز نفوذ انگلیس در ایران است.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: تا به حال ثابت شده است که ۲ عضو از هیئت ایرانی جاسوس کشورهای غربی هستند که یکی از آنها از ایران فرار کرده است و این مسئله نشان می‌دهد چه قدر مسئولان از مهمترین موضوعات کشور غافل هستند.

عضو شورا عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: موارد زیادی مانند ۲۰۳۰ پس از انقلاب تصویب شد اما چون هیچ کدام ضمانت اجرایی نداشت به صورت رسمی اعلام نشد اما به ۲۰۳۰ با تصویب در هیئت دولت ضمانت اجرایی داده شد ولی با وجود اینکه اجرای آن رسما لغو شد هنوز خبرهایی می‌رسد که برخی نهادها بدون مجوز رسمی و از طریق تماس با برخی کشورها مشغول پیاده سازی آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر انگلیس .


زنده باد ایران وایران
آخرین اخبار