مدیر کل بهزیستی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی معلول، ۱۲ آذر گفت:: اداره کل بهزیستی استان به ۲۳ هزار معلول خدمت رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا وارثی اضافه کرد: بیش از ۴۵ مرکز برای ارائه خدمات تخصصی و توانبخشی دایر است و روزانه ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از این مراکز خدمات دریافت میکنند.

وا رثی افزود: بیش از ۵ هزار نفر ماهانه خدمات مستمر دریافت میکنند.

وی گفت: بالغ بر ده میلیارد تومان سالانه برای افراد معلول تحت پوشش بهزیستی هزینه می‌شود.

وا رثی اضافه کرد: ۴۶۰ نفر از معلولین تحصیلات دانشگاهی دارند و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان سالانه کمک هزینه تحصیلی برای این افراد پرداخت شده است.

وی به مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولین با توجه به تامین هزینه برای انجام این کار تاکید کرد و گفت: مناسب سازی در استان قزوین بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان هم در این نشست گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ معلول در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی خدمات دریافت میکنند.

راحله جاتن اضافه کرد: ۱۹ مرکز شبانه روزی در سطح استان دایر است که خدمات توانبخشی مانند کاردرمانی گفتار درمانی، روانشناسی، مشاوره و مددکاری در این مراکز ارائه می‌شود.

جاتن با اشاره به طرح ترخیص گفت: در صورتیکه معلولی پس از یکسال از مراکز شبانه روزی ترخیص شود و به خانواده بازگردد، از طرف بهزیستی ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه به فرد معلول تعلق میگیرد.

وی افزود: ۲۸۰ معلول هم تحت پوشش دو مرکز مراقبین هستند که ۲۹ مراقب برای ارائه خدمات توانبخشی به منزل این معلولین مراجعه میکنند.

جاتن گفت: ارائه خدمات از طرف اعضای خانواده به معلول هم بخشی دیگری از طرح مراقبین است که ۸۰ نفر عضو دارد و بهزیستی ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت میکند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تعداد مراکز روزانه را ۱۸ مرکز شامل ۱۳ مرکز آموزشی - توانبخشی و ۵ مرکز حرفه آموزی بیان کرد.

جاتن گفت: سالانه ۷۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۲۷۵ هزار ریال به مراکز توانبخشی یارانه تعلق میگیرد.

وی افزود: ۳۱۸ معلول ضایعه نخاعی هم تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و ماهیانه حدود ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه میگیرند.

انتهای پیام/

 

نشست خبری مدیرکل بهزیستی قزوین به مناسبت روز جهانی معلول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.