معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ مورد شکستگی شبکه توزیع، انشعابات و خطوط انتقال آب امسال در استان رفع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سیدیعقوب فرجی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان با بیان اینکه شکستگی شبکه توزیع و انشعابات اصلی‌ترین چالش پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان است، گفت: یکی از علت های شکستگی شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر‌ها عمر بالا و قدیمی بودن شبکه توزیع آب است.

سیدیعقوب فرجی افزود: همچنین استفاده از لوله و اتصالات نامرغوب نیز باعث افزایش میزان شکستگی‌ها شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد شبکه توزیع آب شهر یاسوج فرسوده بوده که برای اصلاح و مرمت آن نیازمند تخصیص اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است.

فرجی دستکاری انشعابات و شبکه توزیع آب به صورت خودسرانه توسط برخی مشترکان و افراد غیرمجاز را از دیگر عوامل افزایش شکستگی‌ها اعلام کرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نصب غیراصولی انشعاب و عدم رعایت اصول فنی در نصب اتصالات و شبکه باعث افزایش میزان شکستگی‌ها انشعاب‌ها و به دنبال آن هدر رفت آب می‌شود.

وی از شهروندان خواست هرگونه شکستگی و هدر رفت آب را به سامانه اتفاقات آب (۱۲۲) گزارش دهند.

فرجی افزود: با توجه به فصل سرما میزان شکستگی شبکه توزیع و انشعاب‌های آب در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر‌های سردسیری یاسوج و مادوان نیز افزایش می‌یابد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود ۱۶۰ هزار مشترک آب و افزون بر ۳۸ هزار مشترک فاضلاب در مناطق شهری است.

 

انتهای پیام/ش

۳۴۰۰ شبکه و انشعاب درشهر‌های کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.