رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت :صادرات استان یزد در شش ماهه سال96 از لحاظ ارزشی 13درصد رشد و از لحاظ وزنی 15درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:در سال95 بیش از 200نوع کالا به ارزش وزنی حدود 2 میلیون تن و ارزش دلاری بیش از 470میلیون دلار از استان یزد به به بیش از 200کشور دنیا صادرشد.

علمدار یزدی افزود: این عدد در شش ماهه سال96 از لحاظ ارزشی 13درصد رشد و از لحاظ وزنی 15درصد رشد داشته است.

وی ارزش صادرات در سال95،ستره بازارهای هدف،ثبت برند در کشور، گواهینامه استاندارد بین المللی مدیریتی، حضور در نمایشگاه های بین المللی و بسته بندی محصول صادراتی را ا ز شاخص های ارزیابی صادرکنندگان نمونه استانی برشمرد.

علمدار یزدی کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، نایلون، میلگرد، سیم و کابل و شمش فولادی بیشترین کالاهای صنعتی و پسته بیشترین محصول کشاورزی صادر شده از استان یزد به خارج اعلام کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به جایگاه خوب استان یزد از لحاظ صادرات در کشور گفت: امیدواریم با عزم جدی بخش خصوصی و بخش دولتی شاهد افزایش روز افزون صادرات کالاهای غیرنفتی باشیم.

صالحی نیا تولید رقابت پذیر، ایجاد زیرساخت های مناسب برای صادرات، استفاده از ظرفیت دیپلماسی کشور و تامین روابط مناسب مالی و پولی با کشورها را از سیاست های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات برشمرد.

در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات از 21صادرکننده نمونه استان قدردانی شد. بالا بودن تعرفه کالاهای صادراتی، نرخ بهره بانکی و نبود زیرساخت های مناسب مشکلات عمده صادرکنندگان استان به شمار می رود.

انتهای پیام/ ی

جایگاه خوب استان یزد از لحاظ صادرات در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار