12 هزار و 320 تن انواع سبزیجات برگی از مزارع شهرستان طبس برداشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهندس بخشایی مدير جهادكشاورزی شهرستان طبس گفت : برداشت سبزیجات برگی از سطح 440 هکتار مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان طبس آغاز شده است.


وی افزود : پیش بینی می شود از این سطح بالغ بر 12320 تن انواع سبزيجات برگی برداشت شود.


مهندس بخشایی متوسط عملكرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را 28 تن در هكتار اعلام کرد و گفت : شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی استان خراسان جنوبی را دارد و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان در تمام فصول سال کشت انواع مختلف سبزیجات انجام می‌شود.


مدير جهادكشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه 480 بهره بردار مشغول کشت و برداشت سبزیجات دارند گفت : پیش بینی می شود از میزان سطح زیر کشت 86 میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران شود.


وی اظهر کرد : در شهرستان طبس 5 واحد در زمینه تولید سبزیجات خشک با ظرفیت اسمی سالانه حدود 1108 تن سبزی خشک مشغول به فعالیت می باشند.


مهندس بخشایی گفت : قسمت عمده‌ای از برداشت سبزیجات در فصل های پاییز و زمستان انجام می شود و به شهرستان های همجوار و استان های خراسان رضوی ، کرمان و یزد صادر می شود.


وی خدمات ارائه شده به سبزی کاران را خدمات کارشناسی، تامین نهاده های کشاورزی از قبیل کود و سم ، استفاده از کارنده‌های کشت مستقیم در کشت سبزی، مکانیزه کردن کشت و استفاده از لولر‌های لیزری جهت آماده‌ سازی سطح مزارع سبزی اعلام کرد .
انتهای پیام/ک

برداشت 12 تن سبزیجات از مزارع طبس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار