تا يك‌سال ديگر شهروندان هرات، از گاز لوله‌كشي شدۀ پروژه تا يك‌سال ديگر شهروندان هرات، از گاز لوله‌كشي شدۀ پروژه تاپي بهره‌مند خواهند شد.

هراتیان تا یک سال دیگر از گاز لوله‌کشی شده تاپی استفاده خواهند‌کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تا يك‌سال ديگر شهروندان هرات، از گاز لوله‌كشي شدۀ پروژه تا يك‌سال ديگر شهروندان هرات، از گاز لوله‌كشي شدۀ پروژه تاپي بهره‌مند خواهند شد. در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتي والي هرات آمده است، مسولان پروژه تاپي كه به ولايت هرات سفر نموده، گفته اند :”قرار است هم‌زمان با تمديد پايپ‌لاين گازتاپي از مرز تركمنستان به شهر هرات، كار احداث شبكۀ گاز شهري نيز در اين ولايت آغازشود.

دراین خبرنامه آمده که رييس پروژۀ تاپي و سفير تركمنستان در ديدار با محمد آصف رحيمي، والي ولايت هرات گفته اند، درظرف يك‌سال آينده پروژه تاپي به شهر هرات خواهد رسيد. براساس این خبرنامه، سفير تركمنستان در افغانستان مي‌گويد :” رييس جمهور تركمنستان گاز رساني به باشنده‌گان شهر هرات را در اولويت قرارداده است.”

در اين نشست كه در اقامت‌گاه والي هرات برگزار شده بود، رييس تاپي ازآماده‌گي‌ها بخاطر افتتاح پروژۀ تاپي خبر داده و گفته است كه درآيندۀ نزديك، نماينده پروژه تاپي در هرات معرفي شده و دفتر این پروژه نیز در این ولایت ایجاد می‌گردد.

از سوی دیگر والی هرات، از آمادگی کامل برای برگزاری مراسم افتتاحیه این پروژه اطمینان داده و می‌گوید که مردم افغانستان از افتتاح این پروژه مانند جشن ملی استقبال می‌کنند. آقای رحیمی هم‌چنان خواستار استخدام جوانان هراتی در این پروژه شده و گفته است که کمیسیون متشکل از ادارات مختلف، روند آماده‌گی‌ها به‌خاطر افتتاح پروژه تاپی را پی‌گیری می‌کنند.

والی هرات هم‌چنان از شهروندان هرات خواست، در تأمین امنیت این پروژه مهم با دولت هم‌کاری نمایند. این در حالیست که درجریان یک‌سال گذشته، پنج‌صد کیلومتر از پروژه تاپی در داخل خاک ترکمنستان اعمار شده و فاصله باقی‌مانده تا مرکز شهر هرات نیز در یک‌سال آینده تکمیل خواهد‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار