عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف گسترش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی و پسماندهای خشک و تر از مبدأ در آینده نزدیک در شهرضا اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید آقاسی  با اشاره به اجرای طرح آموزش بازیافت به شهروندان، اظهار کرد: این طرح با هدف گسترش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی و پسماندهای خشک و تر از مبدأ و ارتقای سطح آگاهی آنان در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی، آموزش، تشویق شهروندان و جمع‌آوری به موقع زباله‌های خشک در اجرای موفق طرح تفکیک پسماند مؤثر است، افزود: آموزش طرح تفکیک از مبدأ و جداسازی پسماندهای خشک با موضوع بازیافت و حفظ محیط زیست به منظور جلب مشارکت شهروندان و ارتقا سطح آگاهی آنان اجرا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: بخش مهمی از اقدامات سرمایه‌گذاری مجموعه شرکت مشترک پسماند شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و مبارکه در نزدیکی روستای هفت یکی انجام شده و تمام ماشین آلات آن خریداری و آماده اجرای فونداسیون است و پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت سال آینده شروع به فعالیت کند.

وی با تأکید بر نهادینه کردن آموزش‌های تفکیک پسماند و حفظ پاکیزگی محیط زیست به شهروندان، تأکید کرد: در راستای رسیدن به اهداف شهرداری و آموزش شهروندی درباره تفکیک پسماندهای خشک از مبدا، بهترین راه اقدام، آموزش بازیافت در سطح مدارس شهر و شهروندان است.

آقاسی با بیان اینکه بازیافت و تفکیک پسماند از مبداء بهترین روش حفظ محیط زیست است، عنوان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش‌های کارآمد به شهروندان بازیافت از مبدا را به صورت خوب و مطلوب اجرا کنیم.

وی اذعان کرد: با اجرای مطلوب این طرح تمام بازیافت در شهرستان انجام می‌شود و تنها زباله‌های بی‌ارزش به منطقه هفت یکی منتقل می‌شود و تمام آن به کود کامپوز تبدیل می‌شود.

 

انتهای پیام/م 

 

آموزش بازیافت در سطح مدارس شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.