چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با معرفی آثار برتر دیشب در سالن صبا مشهد پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   محمود شفق، دبیر چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با بیان اینکه چهل‌وهفتمین جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با حضور ۱۲۵۷ فیلم از ۳۷ کشور در دو بخش بین‌الملل و ملی برگزار شد، گفت: هیئت انتخاب این دوره از جشنواره از میان فیلم‌های رسیده، ۲۶۱ فیلم حائز شرایط برای شرکت در پنج پخش مسابقاتی مستند، مستند علمی، پویانمایی داستانی بلند و کوتاه دانستند.


وی افزود: از لحاظ موضوعی ۳۴ اثر در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ۶۲ اثر تعلیم و تربیت، ۲۶ اثر فرهنگ و تمدن، ۲۸ اثر اثر سبک زندگی، ۱۹ اثر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ۱۸ اثر مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی، ۱۹ اثر حفظ سرمایه‌های ملی، ۲۲ اثر علمی و آموزشی، ۲۳ اثر دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت توسط هنرمندان ارسال شد.

دبیر چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در رابطه با داوری این جشنواره گفت: با حضور ۱۹ داور ایرانی و پنج داور خارجی از کشور‌های هند، بنگلادش، استرالیا و ... داوری در ۵۰۹ ساعت انجام شد، در طول هفته برگزاری جشنواره علاوه بر ۱۸ سالن نمایشی در سطح مشهد به طور همزمان در ۲۴ مرکز نمایشی دیگر در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی فیلم‌ها به اکران در آمد.

شفق با بیان اینکه پیام‌های آموزشی و فرهنگی از پنجره هنر هفتم به عنوان یکی از بهترین رسانه‌های آموزشی در معرض دید مخاطبان و قضاوت هنرمندان این عرصه قرار گرفته و به نقاط مختلف ایران و جهان مخاطره شده است، افزود: همراهی فیلم‌سازان و کارگردانان برجسته ایران و جهان و. در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد فرصت مناسبی برای آفرینش‌های هنری در زمینه‌های علمی، آموزشی و تربیتی را فراهم کرده است.

کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به دلیل نگرش چند وجهی، بهم‌پیوستگی، برخورد‌های پدیدارشناسانه، ایجاد احساس موقعیت محوری هنر هفتم در بین مخاطبان و فرآیند تعاملی تدریجی، این جریان آموزشی فعال جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را به عنوان بهترین و مناسب‌ترین رسانه در عمق‌بخشی باور‌های علمی و فرهنگی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران نقش مؤثری ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد در آموزش‌وپرورش بهره‌مندی از هنرسینما که دربردارنده مؤلفه‌های آموزشی به عنوان یک استراتژی مشخص در برنامه‌های آموزش‌وپرورش، ضروری و اجتناب ناپذیر است، تشریح کرد: حضور اصحاب تعلیم، تربیت و هنر در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره نوید بخش اهتمام وزارت آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید به این رویداد بین‌المللی است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

پایان چهل‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشددر مشهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.