تیم ملی فوتبال پرتغال به عنوان قهرمان یورو ۲۰۱۶ در جام جهانی به مصاف تیم ملی ایران می‌رود.

کی روش و یوزپلنگ ها به دنبال انتقام از یاران رونالدوبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با انجام قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مشخص شد تیم ملی فوتبال ایران باید در گروه دوم این رقابت ها به مصاف پرتغال، اسپانیا و مراکش برود تا به نوعی در گروه مرگ قرار گیرد.

تیم ملی پرتغال که هم اکنون در رتبه سوم رنکینگ فیفا قرار دارد و در بین این چهار تیم به عنوان سرگروه شناخته می شود. قهرمان یورو ۲۰۱۶ در یکی از تاریخی ترین دوران تاریخ فوتبالش قرار گرفته است و با بهره گیری از کریستیانو رونالدو، دارنده چهار جایزه بهترین‌ بازیکن جهان به عنوان کاپیتان با امیدواری فراوان وارد جام جهانی ۲۰۱۸ می شود.

پرتغال با قرار گرفتن در رتبه اول گروه دوم مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا برای هفتمین بار راهی جام جهانی شد. آن ها توانستند بالاتر از سوئیس، مجارستان، جزایر فارو، لتونی و آندورا قرار گیرند.

سلسائو با آمار ۱۰ بازی، ۷ برد، ۲ مساوی، یک باخت، ۱۸ گل خورده، ۶ گل خورده، تفاضل مثبت ۱۲ و ۲۳ امتیاز جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.
فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال در جام جهانی روسیه است. او که سابقه سرمربیگری در تیم های استوریل پرتغال، استرلا آمادورا، پورتو، آاک آتن، پاناتینایکوس، اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا، پائوک تسالونیکی، تیم ملی یونان و تیم ملی پرتغال را در کارنامه دارد در دوران سرمربیگری اش یک قهرمانی لیگ، ۲ قهرمانی جام حذفی، ۲ قهرمانی سوپرلیگ، یک قهرمانی لیگ یونان، قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و سومی جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ را کسب کرده است.

مهم ترین افتخارهای پرتغال در جام جهانی سومی ۱۹۶۶ انگلیس و چهارمی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان است.

پرتغالی ها همچنین در هفت دوره حضورشان در رقابت های یورو نایب قهرمانی یورو ۲۰۰۴ و ۳ بار صعود به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را در کنار قهرمانی یورو ۲۰۱۶ تجربه کزده اند.

کریستیانو رونالدو با ۱۴۷ بازی و ۴۹ گل ملی بیشترین بازی و گل ملی را در تاریخ فوتبال ملی این کشور در اختیار دارد.

نخستین بازی تیم ملی این کشور ۱۸ دسامبر ۱۹۲۱ مقابل اسپانیا برگزار شد که دریانوردان با نتیجه سه بر یک مغلوب شدند.

۲ پیروزی ۸ بر صفر مقابل لیختن اشتاین و برتری با همین نتیجه مقابل کویت در سال ۲۰۰۳ برترین پیروزی های تاریخ تیم ملی پرتغال است‌. بدترین شکست تاریخ این کشور هم ۲۵ می ۱۹۴۷ رقم خورد که این تیم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب انگلیس شد.

رتبه دوم رنکینگ فیفا در ژوئن ۲۰۰۶ و رتبه ۴۵ این رنکینگ در نوامبر ۱۹۶۲ برترین رتبه های تاریخ سلسائو در رنکینگ فیفا است.

در کنار کریستیانو رونالدو، فوق ستاره جهان فوتبال می توان باید از این بازیکنان به عنوان سایر ستارگان پرتغال نام برد.

نلسون سمدو(مدافع بارسلونا) پپه(مدافع بشیکتاش ترکیه) ژوائو ماریو(هافبک اینترمیلان ایتالیا) برناردو سیلوا(هافبک منچسترسیتی انگلیس) آندره سیلوا(مهاجم میلان ایتالیا) روی پاتریسیو(دروازه بان اسپورتینگ لیسبون پرتغال) برونو آلوس(مدافع گلاسکو رنجرز اسکاتلند)فابیو کوئنترایو(مدافع اسپورتینگ لیسبون) رافائل گوئررو(مدافع دورتموند آلمان) ژوائو موتینهو(هافبک موناکو فرانسه) ویلیام کاراوالیو(هافبک اسپورتینگ لیسبون) رناتو سانچز(هافبک سوانسی انگلیس) ادرین سیلوا(هافبک لسترسیتی انگلیس)ریکاردو کوارشما(مهاجم بشیکتاش ترکیه) و لوئیس نانی(مهاجم لاتزیو ایتالیا)

البته از ستارگانی مانند لوئیس فیگو، فرناندو کوتو، اوزه بیو، ویتور بایا، روی کاستا و دکو هم به عنوان چهره های تاریخ ساز فوتبال پرتغال نام برد.

پرتغال با جمعیت ۱۰۶۷۶۹۱۰ نفر و مساحت ۹۲۲۱۲ کیلومتری به ترتیب در رتبه ۷۷ و ۱۱۰ پرجمعیت ترین و بزرگ ترین کشور جهان است.

ایران و پرتغال یک بار در جام جهانی ۲۰۰۶ به مصاف هم رفتند که آن بازی با ۲ گل کریستیانو رونالدو و دکو به سود سلسائو پایان یافت‌. بدون شک رویارویی کی روش با تیم ملی کشورش که حدود ۴ سال هدایت آن را در دست داشته است و با سلسائو حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ را تجربه کرده است جزء حساسیت های این‌ بازی است.

یوزپلنگ ها باید روز ۲۵ ژوئن(۴ تیر) در آخرین دیدار خود در گروه دوم جام جهانی به مصاف پرتغال بروند.

انتهای پیام/
 

جدال ایران و پرتغال در جام جهانی روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۶:۱۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
ببازیم بهتره...
چون در صورت برد باید با نماینده رژیم صهیونیستی بازی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
برای چی؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
ایشالا میبریم
آخرین اخبار