یک مخترع میاندوآبی از ارائه طرح توجیهی تولید کاغذ از فضولات حیوانی خبر داد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، هادی حبیبیان مخترع جوان میاندوآبی با اشاره به طرح خود، اظهار کرد: تولید کاغذ از فضولات حیوانی در ایران یک صنعت نوظهور است که موجب حفظ ذخایر آبی و زیست‌محیطی می‌شود.

این مخترع جوان با بیان اینکه در کشور ما همواره کاغذ از چوب تولید می‌شود، گفت: این تولید با خطرات زیست‌محیطی چون قطع درختان و ضایعات بالا روبه‌روست و به همین دلیل تولید کاغذ از فضولات حیوانی می‌تواند بسیار مقرون به‌صرفه زیست‌محیطی و به عنوان یک صنعت سبز مطرح باشد.

وی با بیان اینکه کاغذ فضولات حیوانی نسل جدیدی از کاغذ است افزود: ماده اولیه این کاغذ فضولات حیوانی بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است و از خواص آن ضد آب بودن ، مقاومت در برابر پارگی و در نهایت برگشت پذیری آن به خاک طی دوره بازیافت کوتاه مدت می توان نام برد.

حبیبیان اظهار کرد: کاربردهای کاغذ فضولات حیوانی محدود به کاربردهای صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی و تبلیغات نیست و از نظر روبه‌رو شدن با ماشین‌های چاپ و صحافی، رفتاری مشابه کاغذهای گلاسه دارد و هیچ‌گونه نیازی به مرکب یا زینک متفاوت ندارد.

انتهای پیام/ع

 

 تولید کاغذ از فضولات حیوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
لطفا شمارشو بدین که ازش کاغذ بخریم
Iran (Islamic Republic of)
محسن کریم پور
۱۹:۲۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
باسلام یه شماره تماس از این مخترع یا یه کانال ارتباطی
Iran (Islamic Republic of)
داود اسدی
۲۰:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
برادر برو کارخانه های کارتن سازی چاپخانه ها از دولت آبی برات گرم نمیشه یا دلسرد ات می کنن یا فردا طرحت رو دست یکی دیگه می بینی با مشاوره های حقوقی از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کن مشاور حقوقی یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۱۱:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
موفق باشی افتخار میاندوآبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
بسیار عالییییی و ممنون