امام جمعه پل‌دختر گفت: گزارش کاغذی رئیس جمهور در ارائه آمار ۱۰۰ روز کاری دولت خود با شرایط زندگی واقعی مردم فرسنگ‌ها فاصله دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ارائه آمار100 روزه دولت از سوی رئیس جمهور،اظهار داشت: بخشی از این آمار با آمارهای کاغذی مانند تورم تک رقمی، ایجاد سالانه 685 هزار شغل، افزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، اختصاص 25 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و افزایش درآمد‌های کشور رشد مثبت مسکن و معدن، فروش نفت تولیدی و میعانات گازی روی آب و رشد منفی آسیب‌های اجتماعی مثبت بود.

وی با بیان این که این گزارش‌ها با زندگی واقعی مردم فرسنگ‌ها فاصله دارد، افزود: این آمار‌های اقتصادی در زندگی واقعی مردم ملموس نیست و مردم هر روز با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند و در واقع این آمار غلو آمیز بود.

امام جمعه پل‌دختر گفت:بر اساس گزارش‌های دولت در سه ماه اخیر 25 هزار میلیارد تومان در امور عمرانی تخصیص داده شده است که هنوز بانک مرکزی آن را منتشرنکرده و آماری که تا شهریور منتشر کرده سه هزار میلیارد است که 22 هزار میلیارد باید مهر و آبان هزینه کنند.

وی افزود: در کلام رئیس جمهور امیدواری وجود داشت و از مطلق گرایی برجام دست برداشت اما گزارش‌های ارائه شده از سوی وی در زندگی واقعی مردم لمس نشده است.

حجت الاسلام سوری گفت: مسئولان برای میزان رشد اقتصادی و کاهش تورم باید به زندگی مردم نگاه کنند و بر این اساس مطالبی را بیان کنند که با واقعیت هم‌خوانی داشته باشد.

وی به میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای محکم کردن وحدت بین مسلمانان جهان و یکی از رسالت‌های پیامبر امید بخشی به مظلومان است که بر اساس اراده خداوند حاکمان از مظلومان و مستضعفان باشند.

 امام جمعه پل‌دختر گفت: حکومت عدل الهی تنها با مجاهدت و مقاومت ملت‌های مستضعف برپا می‌شود که مسلمانان برای موجودیت خود باید علیه ظلم و ستم مبارزه کنند.

وی افزود: برای مبارزه با ظلم تنفر تنها کافی نیست و مسلمانان باید توان ایستادن در مقابل ظالم را داشته باشند تا تمدن و وحدت اسلامی که در صدر اهداف است برقرار شود.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: مسلمانان باید به طور منسجم علیه ظلم حرکت کنند و آن را نپذیرند و امروز آمریکا و صهیونیسم با وحدت مسلمانان مخالف هستند زیرا برای ظلم آنها مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی افزود: امروز مسلمانان بعد از مسیحیت بیشترین جمعیت را در جهان دارند که آمریکا و صهیونیسم می‌خواهند به اختلاف و ایجاد مشکلات بین مسلمانان دامن بزنند تا تقویت آنان را از بین ببرند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: جبهه استکبار، کفر و شرک می‌خواهد با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بیداری اسلامی را کم رنگ کند که با سرگرم کردن مسلمانان و ایجاد تفرقه بین آنها بازار فروش سلاح را برای تولید کنندگان گرم کند و به نان و نوایی برسند.

وی افزود: مسلمانان باید در هر گوشه‌ای از جهان وحدت اسلامی را در اولویت اول حیات اجتماعی و سبد زندگی و سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان به تاسی از امام زمان (عج) و خلف صالح وی مقام معظم رهبری با حرکات تفرقه انگیز دشمنان به شدت برخورد و آن را محکوم می‌کنند زیرا ایجاد تفرقه بین مسلمانان هدف اصلی استکبار است.

وی به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اشاره کرد وافزود: آیت الله مدرس شهید مجلس و نماد ایستادگی که الگوی مناسبی از نظر حریت و آزادگی برای نمایندگان مجلس است .

امام جمعه پل‌دختر گفت: نمایندگان مجلس باید در قانون‌گذاری مصالح ، منافع و مسائل ضروری محرومان را در نظر داشته باشند و قوانین دست و پا گیر را کنار بزنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس با قدرت در مقابل استکبار بایستند و با یک تشر یا وعده سیاسی خود را گم نکنند و در راستای شان و جایگاه ملت گام بردارند.

حجت الاسلام سوری افزود: مجلس امید مستضعفین است به فرموده امام بزرگوار مجلس مرکز همه قانون‌ها و قدرت است و نمایندگان باید با بی‌قانونی‌ها برخورد کنند و با قدرت تمام از موضع به حق ایران دفاع کنند و موضع گیری‌های شهید مدرس را در لوایح و تبصره‌ها و امثال آن سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه پل‌دختر با اشاره به بیماری‌های واگیر مانند ایدز، پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و افزود: پیشگیری بهترین راه حل در مقابله این بیماری‌ها است و چنانچه شخصی مبتلا شد با وی طوری برخورد شود که مطرود جامعه نشود و خود را مداوا کند.

انتهای پیام/د

 گزارش رئیس جمهور با زندگی واقعی مردم فرسنگ‌ها فاصله دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.