نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کاخ نشینی، ثروت اندوزی، رشوه خواری و پارتی بازی مسئولان خلاف رسالت نبی مکرم اسلام (ص) است و به وحدت جامعه آسیب می‌رساند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه افزود: وقتی مردم می‌بینند یک نفر در کاخ زندگی می‌کند و آن‌ها در خانه‌ای زندگی می‌کنند که با سختی‌های زیادی مواجه می‌شوند، از هم فاصله می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: همچنین اگر مردم ببینند مسئولان دچار پارتی بازی شده اند و خانواده خود را در کار‌های مختلف وارد می‌کنند و کسانی که دستشان به جایی نمی‌رسد، باید بیکار باشند وحدت کشور دچار آسیب می‌شود.

وی افزود: باید کاری کرد تا صفا، صمیمیت و برادری در جامعه نهادینه شود یعنی، وقتی فرزند من و فرزند همسایه بیکار است، اول مشکلات همسایه را ببینیم همانگونه که حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی عملی خود اول همسایه و سپس خانواده خود را مد نظر قرار می‌دادند.

امام جمعه قزوین گفت: غیبت، تهمت، تجسس در زندگی دیگران، ظلم و فساد از هر نوعش به وحدت آسیب می‌رساند و همه موظف هستیم تا با آن‌ها مبارزه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به مبانی تقویت کننده وحدت نیز اشاره و تأکید کرد: حضور در نماز‌های جماعت در مساجد، ضمن ارزش نهادن به برپایی نماز، دل‌ها را به یکدیگر پیوند می‌زند و کمک می‌کند تا مؤمنان از اوضاع جامعه آگاهی بیشتری پیدا کنند.

خطیب نمازجمعه قزوین با اشاره به میلاد پیامبر (ص) گفت: امام خمینی (ره) دو تاریخ میلاد پیامبر که از طرف برادارن اهل سنت و شیعه روایت شده است را جمع کردند تا ضمن اینکه زمان بیشتری برای جشن داشته باشیم، وحدت و برادری نیز بین همه فرقه‌های اسلام تقویت شود و این هفته به عنوان هفته وحدت نام گذاری شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی رحمه للعالمین است، گفت: رسالت حضرت محمد (ص) هیچ محدودیت مکانی، زمانی و مردمی نداشت و پیامبر همه عالم و همه عصر و زمان هاست، در طول تاریخ همیشه پیامبر قبلی، پیامبر بعدی را معرفی می‌کرد، اما درباره حضرت رسول (ص)، همه پیامبران به مردم ظهور آن حضرت را بشارت داده اند.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند با فرستادن خاتم الانبیا (ص) دشمنی‌ها را به دوستی تبدیل کرد و این محبت و دوستی نوعی از نعمت الهی است همان طور که در گوشه‌ای از کشور ما زلزله رخ داده است و ملت ایران با مال و هدایای خود به حمایت از هموطنان خود می‌پردازند.

وی اضافه کرد: امروز تمام تلاش دشمن برای نابودی وحدت بین مسلمانان جهان است و تروریست‌های داعش با همین هدف وارد کشور‌های مسلمان منطقه شدند، اما به واسطه بیداری مسلمانان شکست خوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تاکید کرد: از نگاه دین هر عاملی که سبب از بین بردن وحدت و تفرقه بین مسلمانان شودو همچنین اهانت کردن به مقدسات دیگران حرام است و اجازه نداریم عقاید دیگران را مورد هجمه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: هرکس که شعار تفرقه بدهد و زمینه ساز ایجاد اختلاف و تزلزل در صفوف مسلمانان شود از نظر شرعی عمل حرام مرتکب شده و این اقدام خشم و غضب خداوند را به دنبال خواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: تعظیم شعائر الهی موضوع مهمی دیگری است که تقویت کننده وحدت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: وقتی مردم سراسیمه برای کمک به زلزله زدگان مظلوم شتافتند، مصداق تعظیم شعائر الهی بود و تقویت کننده وحدت و محبت در بین مردم خواهد شد.

خطیب جمعه قزوین به مظلومیت مردم بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم اشاره کرد و گفت:: شیخ عیسی قاسم با مشکلات جسمی بسیاری مواجه است و رژیم سفاک آل خلیفه نمی‌گذارد این عالم برای درمان به بیمارستان برود و ما نیز به عنوان یک مسلمان باید دغدغه ایشان را داشته باشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: اگر خداوند به همه ما نعمت سلامتی عطا کرده است باید از این نعمت برای معلولان جامعه خرج کنیم؛ البته در استان قزوین به همت برخی زمینه اشتغال معلولان فراهم شده است و استان ما می‌تواند در این حوزه حرف اول را در کشور بزند.

وی افزود: معلولان توانمند امروز به خوبی ثابت کرده اند که معلولیت برای آن‌ها محدودیت ایجاد نکرده است و به خوبی در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

خطیب جمعه قزوین همچنین به شهادت سید حسن مدرس و رحلت آیت الله بهاءالدینی و شهادت طلبه مبارز میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار